شناسهٔ خبر: 90266 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان عنوان کرد

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹ پروژه عمرانی در گلستان با حضور وزیر راه و شهرسازی

محبوبی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹ پروژه عمرانی در گلستان در سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان خبر داد.

حسین محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح جزییات سفر امروز محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به این استان پرداخت و گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به گلستان در مجموع ۱۹ پروژه با اعتبار ۲۸۴ میلیارد تومان آغاز و یا افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این سفر، فاز نخست محور بندرترکمن به کردکوی به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی فاز دیگر این پروژه از بندرترکمن به آق‌قلا به طول ۳۴ کیلومتر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان نیز امروز آغاز خواهد شد.

محبوبی ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی، ۶ دستگاه پل روستایی، ۱۳ پروژه در راه‌آهن و بهره‌برداری از چهار دستگاه دوربرگردان استاندارد در محورهای استان و نیز شروع عملیات ۸ دوربرگردان دیگر از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گلستان است.

وی گفت: همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ۳۱۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر آغاز و جشن خاتمه طرح مسکن مهر در استان در گلستان برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، مجموع واحدهای مسکن مهر در این استان ۳۷ هزار و ۸۶۵ واحد است که ۲۹ هزار و ۴۱۴ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری و هشت هزار و ۴۵۱ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته شده است.