شناسهٔ خبر: 90302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت؛

تاکید بر سرعت بخشی به روند توسعه پروژه های راهسازی آذربایجان غربی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی به همراه مدیران ارشد استان به منظور بررسی روند توسعه و پیگیری مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان با دکتر نوبخت دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، در این دیدار، علاوه بر تأکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌های راهسازی و طرح‌های جهش تولید نیز که سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارد مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این خصوص گفت: در سفر گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اعلام شد که ساماندهی مبادی ورودی به پایانه‌ مرزی سرو به طول٧ کیلومتر که با اتمام آن، کل بزرگراه ارومیه- سرو به طول ۵١ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و هم‌چنین ۶٣ کیلومتر از محور نقده- پیرانشهر- تمرچین در ارتقای ایمنی دسترسی به پایانه مرزی تمرچین نیازمند تأمین اعتبار به ارزش ٣ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال است.

حمزه لو یادآور شد: از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار و اثربخش در رفع عقب‌ماندگی استان در بخش حمل‌ونقل، تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده آذربایجان غربی شامل تعریض و بهسازی محورهای دارلک – ترشکان، مهاباد- ترشکان و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار، سه راهی دارلک و سه راهی ترشکان در مجموع به طول ٢۴ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۴ هزار و ١٠٠  میلیارد ریال اعلام می‌شود.

سفر دکتر نوبخت در بهمن ٩٩ با محوریت سرعت‌دهی به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی انجام شد.