شناسهٔ خبر: 9034 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر وزیر راه و شهرسازی به اردبیل - ۸

بازدید آخوندی از بزرگترین پل معلق خاورمیانه / افتتاح جاده چهاربانده مشکین شهر - اردبیل/ دستور آخوندی مبنی بر ساخت پایانه کالای کشاورزی در مشکین شهر

وزیر راه در اردبیل وزیر راه وشهرسازی با حضور در شهرستان مشکین شهر محور چهاربانده مشکین شهر - اردبیل به طول ۱۵ کیلومتر را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در ادامه سفر به استان اردبیل صبح امروز جمعه ۱۲ تیر وارد شهرستان مشکین شهر شد و از پروژه‌های عمرانی این شهرستان بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای ورود به این شهرستان از محور مشکین شهر - اهر به طول ۶۰ کیلومتر بازدید کرد و در جریان جزئیات نحوه تعریض و جهار بانده سازی این جاده قرار گرفت.

وی همچنین پس از بازدید از جاده توریستی مشکین شهر به قینرجه (آب گرم) از پل معلق مشکین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه به طول ۳۶۳ متر و گنجایش ۱۰۰ تن بازدید کرد.

آخوندی پس از بازدید از این پل در جمع خبرنگاران با ابراز خوشحالی از حضور در این شهر گفت: پیش از بازدید از این پل از محور مهم مشکین شهر - اردبیل که در حال چهاربانده شدن است به طول ۱۵ کیلومتر از سمت مشکین شهر بازدید کردم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به چهاربانده شدن ۳۰ کیلومتر از این مسیر از سمت اردبیل به مشکین شهر تنها ۴۲ کیلومتر میانی باقی می ماند که در این قطعه نیز پیمانکار مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه در این سفر از محور مهم مشکین شهر به اهر نیز بازدید کردم ادامه داد: در حال مذاکره با پیمانکار هستیم تا این جاده نیز چهاربانده شود البته شاید مجبور باشیم در محور مشکین شهر - اهر از سیستم عوارض استفاده کنیم تا سرمایه گذار به ساخت این محور ترغیب شود.

آخوندی با مهم دانستن این محور اظهار کرد: جاده مشکین شهر به قینرجه به طول ۱۳ کیلومتر جاده ای توریستی است که تا حدودی عملیات تعریض آن انجام شده است.

وی مشکین شهر را از دو جهت گردشگری و اقتصاد کشاورزی مهم دانست و افزود: این شهرستان سالانه ۵۰۰ هزار تن محصول دارد که رقم بالایی است، به همین جهت ایده احداث پایانه بار کشاورزی در این منطقه را داریم که در جهت توسعه کشاورزی مؤثر خواهد بود.

وی همچنین اجرای پل معلق مشکین شهر را نتیجه همکاری دولت و بخش خصوصی معرفی کرد و افزود: دولت اراضی ابن پروژه را تأمین کرد و بخش خصوصی احداث آن را انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت این پل هم می تواند به باقی ماندن منابع مالی در کشور و ثروت آفرینی مردم منطقه کمک کند و هم با جذب گردشگر خارجی به ورود ارز به کشور بیانجامد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی درخصوص احساس شما از قرار گرفتن بر روی بزرگترین پل معلق خاورمیانه چیست اظهار کرد: این اقدام برای من از این جهت خوشایند است که امکانات رفاهی برای مردم ایجاد شده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر داشتن یا نداشتن دلهره از حرکت بر روی پل معلق گفت: ما بچه های جبهه و جهادیم و از چیزی نمی ترسیم.

امضای دفتر یادبود پل

وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از پل معلق مشکین شهر دفتر یادبود آن را امضا کرد و نوشت:

«فرصتی دست داد تا با همراهی جناب آقای دکتر مجید خدابخش استاندار محترم اردبیل و یونس اسدی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس از بزرگترین پل معلق خاورمیانه بازدید کنم، ساخت این پل می تواند کمک بزرگی به توسعه منطقه باشد.»

افتتاح جاده چهاربانده مشکین شهر - اردبیل

آخوندی در ادامه سفر به شهرستان مشکین شهر جاده چهاربانده این شهر به اردبیل به طول ۱۵ کیلومتر را افتتاح کرد.

در این مراسم که مجید خدابخش استاندار اردبیل، علی حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان، یونس اسدی نماینده مردم این شهر در مجلس و ابراهیم امامی فرماندار این شهرستان آخوندی را همراهی می کردند از جاده چهار بانده مشکین شهر به اردبیل رونمایی شد.

محور اردبیل به مشکین شهر به طول ۹۰ کیلومتر دارای دو قطعه چهاربانده به طول ۳۵ کیلومتر از اردبیل به مشکین شهر و ۱۵ کیلومتر از مشکین شهر به اردبیل است که قطعه ای که امرور افتتاح شد با هزینه ای بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

آخوندی در پایان افتتاح این جاده خطاب به مسئولان محلی و استانی گفت: مشکین شهر با این حجم مسافرپذیری نباید دارای چنین بافت فرسوده ای باشد؛ وی به مسئولان راه و شهرسازی استان دستور داد تا با هماهنگی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مشاور مطالعات بهسازی بافت قدیمی این شهر را انتخاب کنند.

افتتاح مجتمع گلستان مشکین شهر با حضور پژمان

در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از معاونان وی به استان اردبیل مجتمع تجاری - مسکونی گلستان در شهرستان مشکین شهر با حضور سید محمد پژمان معاون وزير راه و شهرسازي افتتاح شد.

این مجتمع با ۳۳ هزارو ۴۴۱ متر مربع دارای ۲۵۶ واحد مسکونی و ۲۶۹ واحد تجاری است که با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل و شرکت مکان شهر به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی ساخته شده است./

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۱۶:۲۱مشگین شهر 0 0

    با سلام,صداوسیمای مرکز اردبیل نسبت به طرحهای افتتاح شده در مشگین شهر و بازدید وزیر محترم مسکن متاسفانه در پوشش خبری کم کاری انجام میدهد
                                

نظر شما