شناسهٔ خبر: 90356 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ۱۲۳ میلیارد تومان در اصفهان

رفع تصرف اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از بازپس‌گیری ۱۱ هکتار اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن اعلام کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، ۱۱ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان که به صورت غیرقانونی به تصرف درآمده بود، آزادسازی، رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.  

وی افزود: نزدیک به سه هکتار از این اراضی واقع در شهرستان‌های نایین و چادگان با حکم قطعی قضایی رفع تصرف شد که ارزش ریالی این آزادسازی‌ها حدود ۳۰۶ میلیارد ریال برآورد شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر این، با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان ۲۱ مورد تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های (کاشان، شهرضا، آران و بیدگل، نجف آباد، مبارکه، سمیرم و لنجان) شناسایی و رفع تصرف فوری شد.  

وی ارزش ریالی این اراضی را بالغ بر ۹۲۶ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: مساحت اراضی بازپسگیری شده بیش از هشت هکتار بوده است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه صیانت از انفال و بیت‌المال یکی از وظایف اصلی این اداره کل است اذعان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برنامه‌های فشرده‌ای را در راستای حفاظت از بیت‌المال دارد همچنین یگان حفاظت از اراضی استان به صورت شبانه روزی عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.  

 وی خاطرنشان کرد: عرصه‌های ملی به عنوان انفال متعلق به آحاد جامعه است و امانت نسل آینده نزد ماست که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود لذا از شهروندان عزیز اصفهانی درخواست می‌شود موارد تصرف غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به این اداره کل گزارش دهند.