شناسهٔ خبر: 90379 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد

ابلاغ ۲۰۲ کد به ۱۷۷ ایستگاه مسافری جهت زیباسازی و بهسازی راه‌آهن/ اجرای ۳۵۰۰۰ عملیات ضربتی به منظور تحول در محیط ایستگاه‌های راه‌آهن

رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن از ابلاغ ۲۰۲ کد به ۱۷۷ ایستگاه مسافری خبر داد و عنوان کرد که طی آن، در یک بازه زمانی کوتاه ما شاهد تحول در نما، بهداشت، پاکسازی و بهسازی محیط ایستگاه‌ها در سراسر کشور بودیم.

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تمهیدات انجام شده به منظور ارتقای نظام خدمات‌رسانی در خارج از ایستگاه‌های راه‌آهن خبر داد و اظهار کرد: خدمات‌رسانی راه‌آهن محدود به ایستگاه‌ها نمی‌شود، بلکه در کارگروه جهادی بهره‌وری تحت عنوان "آراستگی ایستگاه‌های شبکه و محیط ریلی" برای تمامی بخش‌های مرتبط با راه‌آهن از جمله محیط پیرامون ایستگاه‌ها به جهت ارائه خدمات مطلوب و عالی به مسافران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: طرح آراستگی ایستگاه‌های شبکه و محیط ریلی، حاشیه خطوط را نیز در بر می‌گیرد؛ به‌طور مثال در محدوده ایستگاه راه‌آهن تهران که حدود ۱۷۰ هکتار زیر محدوده آن است، زیباسازی و بهسازی آن انجام شده و وضعیت امروز آن، اصلاً با گذشته قابل مقایسه نیست.

رسولی عنوان کرد: در سال جاری، در راه‌آهن ۲۰۲ اقدام کد گذاری شد و این کدها به مناطق ۲۱ گانه ابلاغ شدند که طی آن، این ۲۰۲ کد در ۱۷۷ ایستگاه مسافربری به صورت ضربتی مورد عمل قرار گرفتند و گزارش‌های نظارتی آن نیز به ستاد ارسال شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: در راستای ابلاغ این ۲۰۲ کد، در ۱۷۷ ایستگاه مسافری بالغ بر ۳۵ هزار اقدام انجام شد که در نتیجه آن، در یک بازه زمانی کوتاه ما شاهد تحول در نما، بهداشت، پاکسازی و بهسازی محیط ایستگاه‌های راه‌آهن بودیم.

به گفته رسولی طی ایام نوروز علاوه بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ایستگاه‌های راه‌آهن، همچنین بر دیگر بخش‌ها از جمله شیوه خدمات‌رسانی حمل‌ونقل درون‌شهری به مسافران ریلی پس از خروج از ایستگاه نیز نظارت خواهد شد.