شناسهٔ خبر: 90393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ناوگان مسافری لرستان آماده ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی است

IMG-20210222-WA0043.jpg ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری لرستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، آماده ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری لرستان)، مصطفی سمساریان رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته براساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشدید نظارت بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و خدمات حمل و نقل عمومی، ناوگان مسافر برون‌شهری استان از آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی برخوردار است.

سمساریان افزود: تیم های ۱۳گانه نظارت و بازرسی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سراسر استان به طور مرتب بر نحوه ارائه خدمات حمل و نقل و رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند از این رو مردم با اطمینان کامل از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف نظیر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم ارائه خدمات مطلوب و ... از طریق سامانه رسیدگی به شکایات "شهراه" به ما اطلاع دهند تا نسبت به پیگیری و برخورد با متخلفان اقدام شود.

وی صدور بلیت با کد ملی متقاضی و به شرط احراز سلامت آنها، رعایت فاصله اجتماعی در تعداد مسافران و نحوه قرارگیری آنها در اتوبوس، ضدعفونی روزانه پایانه ها و ناوگان قبل و بعد از هر سرویس، اهداء بسته بهداشتی به جای تغذیه در سفرها از مهم ترین پروتکل های بهداشتی در حوزه مسافر است.

سمساریان از تجهیز کامل ناوگان اتوبوس استان به GPS به منظور رصد در سیستم سپهتن خبر داد و گفت: ناوگان اتوبوس استان به صورت لحظه ای در سیستم سپهتن رصد می شوند و در حال حاضر ۴۶ شرکت حمل و نقل مسافر به این سیستم مجهز هستند.

سمساریان گفت: سیستم سپهتن امکان رصد ناوگان و راننده را فراهم نموده و هرگونه تخلف در آن ثبت و راننده یا شرکت متخلف شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده می شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ تیم از کارشناسان حمل و نقل به طور مستمر مشغول کنترل ناوگان اتوبوس استان هستند از سوی دیگر با همکاری اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات، اتاق مانیتورینگ ناوگان راه اندازی شده و کد کاربری و رمز عبور برای شرکت های حمل و نقل تعریف شده است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در حال حاضر دو هزار و ۶۵۳ راننده و ۸۷ شرکت حمل و نقل مسافر در حمل و نقل برون شهری مسافر استان فعال هستند که به طور میانگین سالانه سه میلیون نفر از طریق این ناوگان جابجا می شوند امسال با توجه به محدودیت های ستاد ملی و استانی کرونا، در ۱۱ ماهه دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جابجا شده است و شاهد کاهش ۴۷درصدی آمار مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی از تایید پرونده ۱۳ هزار  و ۴۷۸ راننده و شرکت حمل و نقل فعال در بخش حمل و نقل درون و برون شهری مسافر در سامانه کارا خبر داد و گفت: این تعداد راننده با پیگیری های صورت گرفته برای دریافت تسهیلات کمک معیشتی کرونا به بانک های عامل معرفی شده اند که در این زمینه در رتبه پنجم کشور قرار داریم.

سمساریان از پوشش ۹۸درصدی توزیع لاستیک دولتی بین رانندگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: یکی از راهکارها برای تقویت بخش حمل و نقل و ارتقای خدمات به مسافران، افزایش سطح کیفیت خدمات حمایتی به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل از سوی دولت است.

وی، اجرای طرح یکپارچه جلوگیری از ورود اتوبوس های غیر بومی به داخل شهرها در ۵ شهرستان، توزیع مناسب لاستیک ناوگان باری و مسافری با هدف کمی ۶۰۰ حلقه، بازدید از شرکت‌ها و نحوه ارائه خدمات حمل و نقل، تنظیم چک لیست های شش ماهه دوم با هدف ارتقای سطح خدمات، انجام دقیق محاسبات نرخ جابجایی مسافر برای ایام نوروز به ۳۰۰ مقصد، پیگیری مطالبات شرکتهای حمل و نقل درخصوص تخفیف یا امهال اجاره غرف،  رسیدگی به شکایات حضوری و سامانه ای، گشت های کنترل دروازه ای و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا به روزرسانی پروانه شرکت ها و ... را از برنامه های قابل اجرا در دو ماه آینده عنوان کرد.