شناسهٔ خبر: 90474 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

آغاز به کار تدریجی رویدادهای نمایشگاهی در حوزه حمل‌ونقل هوایی/ تلاش شرکت فرودگاه‌ها جهت بازگشت به رونق قبل از شیوع کرونا

فتتاح دو نمایشگاه‌ بین‌المللی ریلی و هوایی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر ضرورت برپایی و آغاز به کار تدریجی رویدادهای نمایشگاهی در حوزه هوایی در کشور تاکید کرد و گفت: این صنعت باید بتواند به مرور به رونق قبل از شیوع کرونا بازگردد.

سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز و صنایع و تجهیزات وابسته، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که «چرا با وجود شیوع کرونا، نمایشگاه صنعت حمل‌ونقل هوایی برپا شده است؟»، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و دنیا، به‌تدریج باید رویدادهای نمایشگاهی فعالیت خودشان را آغاز نمایند تا به هدفی که برای آن‌ها تعیین شده، دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند به دلیل شیوع کرونا و ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌هایی برای برگزاری نمایشگاه در حوزه حمل‌ونقل هوایی به وجود آمده است؛ اما با وجود این باید با تعریف و برنامه‌ریزی درست، به‌تدریج به فعالیت‌های نمایشگاهی ادامه داد تا به مرور این صنعت بتواند به رونق قبل از شیوع کرونا بازگردد.

امیرمکری با یادآوری از اینکه طی ۷۵ سال گذشته، صنعت هوایی ایران به دلیل شیوع کرونا بیشترین اثر منفی را تجربه کرده است، افزود: این صنعت هم در ایران و هم در جهان به دلیل پاندمی کرونا، با بیشترین رکود مواجه شد و بعید است که طی یک سال آینده نیز اتفاق مهمی در آن رخ بدهد.

 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها و مدل‌های بازآفرینی موجود در صنعت هوایی حکایتگر این موضوع هستند که این صنعت در صورت رخ دادن اتفاق جدید، در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ امکان دارد که به شرایط قبل از کرونا برگردد.

وی تأکید کرد: این پیش‌بینی در صورتی محقق می‌شود که واکسیناسیون کرونا در سطح وسیعی انجام شود و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. در واقع سه تا چهار سال طول می‌کشد تا صنعت هوایی به دوران قبل از کرونا بازگردد.