شناسهٔ خبر: 90509 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در شرق و شمال‌شرق/ تهران سرد می شود/ وزش باد شدید در تهران، البرز و اصفهان

گردو خاک در تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور از کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در شرق و شمال‌شرق خبر داد و برای تهران، البرز و اصفهان وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۵ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز جمعه در اکثر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب‌شرق سامانه بارشی فعال است و از عصر امروز بتدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کم می‌شود و گستره این بارش‌ها برای شنبه در شرق و شمال‌شرق کشور فعال خواهد بود و شنبه عصر نیز از کشور خارج می‌شود.

گودرزی ادامه داد: یکشنبه جوی پایدار در کشور پیش‌بینی شده  است که در ساعت‌های عصر سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه تا روز سه‌شنبه در کشور فعال است که در طی این چند روز، بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و برای مناطق جنوبی به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

به گفته وی، امروز در بخش‌هایی از غرب، شمال‌غرب، و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور دمای هوا ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت. همچنین،برای روز شنبه با جنوبی شدن هوا، در دریای خزر و اردبیل افزایش ۸ تا ۱۲ درجه رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا شنبه نواحی شرقی، نواحی جنوبی و استان‌های تهران، البرز و اصفهان، وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ می‌دهد.

وی افزود: دمای تهران نیز سرد می‌شود.