شناسهٔ خبر: 90523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری داد ؛

ساخت ۳۲۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در شهرکرد پیش بینی شده است

DM2A4731.1.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: ساخت ۳۲۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن برای مرکز استان چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

          به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، ابراهیم علیرضایی در جلسه پیگیری طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: ساخت این تعداد واحد را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرکرد عهده دار هستند و از این تعداد، ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ و بقیه واحدها در محله ۳۴ منظریه احداث می شود، وی همچنین از اتمام کار گودبرداری زمین ها خبر داد و گفت: با تأمین مصالح مورد نیاز، به زودی ساخت واحدهای این طرح در شهرکرد آغاز می شود.

وی از پیگیری معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان برای رفع مشکل ترهین سند اراضی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: همچنین مقرر شد معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع نیز در کمترین زمان موضوع الحاق زمین در لردگان به محدوده شهری و تصویب طرح تفکیکی اراضی لردگان و بن را پیگیری کند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری آورده متقاضیان را با توجه به ارزیابی صورت گرفته ۲۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این مبلغ در طول دوره ساخت بر اساس ساختار و پیشرفت فیزیکی پروژه ها از متقاضیان اخذ می گردد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات برای هر متقاضی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نوع ساخت واحدهای مسکن ملی در شهرهای مختلف، گفت: ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در شهرهای کوچک در قالب گروه های دو یا سه نفره به خود متقاضیان سپرده می شود و در شهرهای شهرکرد و بروجن به دلیل تعداد زیاد متقاضیان، به پیمانکاران واجد شرایط واگذار می شود.