شناسهٔ خبر: 90536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فعالان حمل و نقل عمومی مسافربری  سیستان و بلوچستان

ترمینال.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات در امسال به رانندگان سواری، اتوبوسی ومینی بوس برون شهری و شرکتهای حمل و نقل عمومی مسافربری این استان که در ایام شیوع کرونا دچار خسارت شده اند، پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار داشت: با توجه به ضرر رانندگان و شرکت های حمل و نقل عمومی مسافربری استان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برای بنگاه های آسیب دیده( به ازای هر نفر شاغل) و ۶۰ میلیون ریال برای رانندگان بیمه شده در این بخش در نظر گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا ۱۳ شرکت بخش حمل و نقل عمومی مسافربری و ۲ هزار و ۶۷۳ راننده سیستان و بلوچستان در سامانه کارا ثبت نام کردند که تاکنون به یک هزار و ۱۲۶ راننده فعال این بخش ۶۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال و به چهار شرکت با اشتغالزایی ۱۵ نفر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

باقری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به سایر فعلان این بخش توسط بانک های عامل همچنان تداوم دارد، گفت: با توجه به الزام ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ظرفیت فعالیت این ناوگان، تقاضای سفر با ناوگان عمومی کاهش یافته است از این رو می‌بایست پرداخت تسهیلات وام کرونا به رانندگان این بخش تسریع شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۹۲ راننده مسافری فعال درحوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچشتان مشغول فعالیت هستند.