شناسهٔ خبر: 90558 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جلسه وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر حمل و نقل عراق تاکید شد:

لزوم ارتقای کیفیت شقوق مختلف حمل و نقل بین ایران و عراق / نهایی کردن توافقات بین دو کشور برای اتصال راه آهن شلمچه - بصره/ آمادگی کامل ایران برای توسعه بخش حمل و نقل عراق

جلسه وزیران راه ایران و حمل و نقل عراق امروز شنبه درباره اتصال ریلی بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند که چشم انداز همکاری های مشترک در اتصال خطوط راه آهن محور گفت و گوی دو طرف بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر حمل و نقل عراق در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که به این کشور امروز سفر داشت، ضمن اشاره به لزوم ارتقای کیفیت حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی بین دو کشور بر امکان اتصال راه آهن از شلمچه به استان بصره تاکید کرد.

الشبلی آمادگی عراق را برای کار بر روی سیستم ترانزیت با طرف ایرانی بر اساس دستورالعمل اداری مبنی بر همکاری ترانزیتی با کشورهای همسایه مانند ترکیه، سوریه و اردن و حتی آغاز همکاری ها با طرف ایرانی را اعلام کرد.

وی در ادامه از برنامه ریزی برای تشکیل جلساتی به منظور حل و فصل مسائل باقی مانده و نهایی کردن توافق فیمابین خبر داد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی ایران  با توصیف موضوع حمل و نقل به "شریان حیاتی تجارت"، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت، پشتیبانی و همکاری متقابل و تقویت روابط بین دو کشور همسایه برای ارتقای کیفی بخش حمل و نقل برای رسیدن به رده های توسعه یافته را اعلام و برآن تاکید کرد.