شناسهٔ خبر: 90580 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تبیین نقش وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس/فعالیت‌های وزارت راه در دوران دفاع مقدس مستندسازی می‌‌شود

جواد نیسی عملکرد۲ ماهه دبیرخانه شورا در تبیین نقش وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس اعلام شد که بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت راه و اندیشکده حاکمیت جنگ، نقش وزارت راه در آن دوران، مستندسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد دو ماهه دبیرخانه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی در تبیین نقش وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس، اعلام شد.

بر اساس اعلام جواد نیسی دبیر شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی، امضای تفاهم‌نامه بین وزارت راه و شهرسازی و اندیشکده حاکمیت و جنگ در اجرای بهینه مستندسازی نقش و عملکرد وزارت راه و شهرسازی، تدوین و ارسال شیوه‌نامه مستندسازی برای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برای مشارکت و ارایه مستندات نقش آن شرکت‌ها و سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس، مکاتبه، تشکیل جلسه مشورتی و جلسات سیاستگذاری با حضور نمایندگان اندیشکده حاکمیت و جنگ و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی بخشی از فعالیت‌های دبیرخانه شورا است.

همچنین، فرم‌های مستندسازی نقش و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در هشت محورِ سیر تحولات ساختاری، بیلان عملکرد، اقدامات پشتیبانی مالی و لجستیکی، نقش و عملکرد نیروی انسانی، ابتکارات و نوآوری‌ها، خسارت‌ها و ترمیم‌ها، تعیین نقاط عطف، اقدامات بازسازی بعد از پایان جنگ تحمیلی، تهیه و برای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه ارسال شد تا بر اساس آن اقدام به مستندسازی کنند. کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و اندیشکده حاکمیت و جنگ، برای تهیه نقشه راه آینده در قالب مصوبات تشکیل شد.

مستندسازی‌ها بر اساس ساختار تشکیلاتی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود و امور ایثاگران مکلف شد تا مستندات دفاع مقدس را به دبیرخانه شورا ارایه کند.

گفتنی است، برنامه زمانبندی اجرای پروژه مستندسازی نقش و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس بر اساس تفاهم‌نامه تدوین و امضا شده، پیش می‌رود.