شناسهٔ خبر: 90610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۷۵ درصدی صدور کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری در سیستان و بلوچستان

س و ب- حمل کالا.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از رشد ۷۵ درصدی صدور کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار در ۱۱ ماهه امسال در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار داشت: ۵۷۵ فقره کارت هوشمند ویژه رانندگان ناوگان باری در این مدت در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه با ۳۲۹ فقره رشد ۷۵ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۳ فقره کارت هوشمند برای رانندگان فعال بخش مسافری سیستان و بلوچستان نیز صادر شد، ادامه داد: یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است و این کارت، دفترچه کار راننده است و فعالیت با آن قانونی می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد، تصریح کرد: امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت های هوشمند رانندگان است.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای از اسفندماه سال گذشته به صورت غیر حضوری تمدید می‌شود.

باقری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۶ نفر راننده، ۶ هزار و ۵۳۹ دستگاه ناوگان باری، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالای حوزه تحت پوشش این اداره کل فعالیت می نمایند.