شناسهٔ خبر: 90640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف هماهنگی و رفع مشکلات حوزه حمل و نقل کالای استان صورت پذیرفت؛

برگزاری نشست شوراي حمل و نقل جاده اي فارس

شورای حمل و نقل نشست شوراي حمل و نقل جاده اي فارس با رويكرد به هماهنگی و رفع مشکلات و مطالبات حوزه حمل و نقل کالای استان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، روسای کانون ها و انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری فارس)، نشست شوراي حمل و نقل جاده اي فارس با رويكرد به هماهنگی و رفع مشکلات و مطالبات حوزه حمل و نقل کالای استان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، معاون حمل و نقل اين اداره كل،  رئیس اداره کالا، روسای کانون ها و انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان برگزار شد.

 سیاهپور ضمن قدرداني از تلاش هاي  حوزه حمل و نقل جاده اي كالا در سال ۹۹ كه با حساسيت ها و سختي مضاعف روبرو بوده گفت: در احصاء و حل مشكلات حوزه حمل و نقل جاده اي، همه بخش ها در كنار يكديگر ديده شوند به گونه اي كه منافع راننده، شركت هاي حمل و نقل جاده اي و عدم فشار به توليد كننده و مصرف كننده به صورت توأم مي بايست ديده شوند.

دغدغه‌های بخش حمل و نقل کالا با سرعت دنبال می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: برخي از مطالبات و دغدغه هاي حوزه حمل و نقل جاده اي كالا كه در حوزه اختيارات و يا وظايف سازمان و به طور كلي وزارت راه و شهرسازي است با سرعت و حساسيت زياد پيگيري و راهكار عملي ارائه مي‌شود، اما در برخي موارد مثل سهميه سوخت، لاستيك، روغن و... با وجود رايزني و پيگيري مستمر از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در نهايت نتيجه و خروجي در بخش هاي ديگري صورت مي‌گيرد و ابتكار عمل و اختيارات محدودتري در اين زمينه وجود دارد.

سياهپور با اشاره به نقش انجمن ها و كانون ها تصريح كرد: كانون ها و انجمن هاي صنفي، نمايندگان سازمان در حوزه رانندگان حمل و نقل جاده اي كالا مي باشد و مطالبات و مشكلات آنها با توجه به نقش اساسي رانندگان باري در سطح راه هاي برون شهري كه به تعبيري رانندگان، معلمان جاده ها هستند، بسيار حايز اهميت است.

وی تأكيد كرد: در فضاي تعاملي و سازنده ضمن رعايت تمامي قوانين جاري با نيت خيرخواهانه و خداپسندانه در احصاء حقوق و مطالبات همه بخش هاي مرتبط حمل و نقل جاده اي از راننده تا مصرف كننده توجه و برگزاري جلسات حوزه حمل و نقل جاده اي ، تداوم و نظم خود را حفظ كنند.

شايان ذكر است در اين نشست در خصوص كارت سلامت رانندگان، اعلام بار الكترونيكي، عضويت رانندگان در انجمن ها، دوره هاي آموزشي رانندگان، حداقل مدرك تحصيلي براي دريافت كارت هوشمند و ساير موارد لازم بحث و تبادل نظر شد.