شناسهٔ خبر: 90645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به احداث سالن مسافربری پایانه مرزی پیشین

پایانه مرزی پیشین (2).jpg مدير کل دفتر فنی و امور پیمان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در امسال به احداث سالن مسافربری و محوطه سازی پایانه مرزی پیشین اختصاص يافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری ایرانشهر)، بابک طالبی در بازدید از پایانه مرزی پیشین اظهار داشت: به دنبال افتتاح موفقیت آمیز پایانه مرزی ریمدان در ۲۹ آذرماه امسال توافق مقامات عالی رتبه دو کشور ايران و پاكستان بر این شدند تا ظرف دو ماه پایانه مرزی پیشین در جنوب استان سيستان و بلوچستان نیز به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: در این راستا با تلاش شبانه روزی همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان عملیات احداث سالن مسافربری پایانه مرزی پیشین با حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد که در کمتر از ۵۰ روز مراحل نهایی این پروژه مهم به سرانجام رسید.
مدیر کل دفتر فنی و امور پیمان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده با افتتاح رسمی سالن مسافری پایانه مرزی پیشین توسط مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و پاکستان شاهد تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافرین، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا در این پایانه مرزی مهم خواهیم بود.
طالبی افزود: همچنین ۲ هکتار برای احداث سایت موقت پایانه مرزی پیشین در نظر گرفته شده است که سالن مسافربری آن با طراحی زیبا و امکانات رفاهی آماده بهره برداری شده است.
وی با اشاره به اهمیت راه اندازی پایانه مرزی پیشین گفت: با توجه به مرزی بودن سیستان و بلوچستان توسعه پایانه های مرزی می تواند به عنوان برگ برنده این استان و تسهیل كننده قرار گرفتن در مدار و ریل توسعه شمرده شود و در این میان وجود قرابت و نزدیكی فرهنگی مردم این استان با استان های هم مرز خود در پاکستان و برقراری روابط دیرینه تجاری میان مردمان در فراهم كردن شرایط برای توسعه این مناطق بسیار حائز اهمیت است.
مدیر کل دفتر فنی و امور پیمان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه و دو کشور دوست و برادر با داشتن مرز مشترک به طول حدود یکهزار کیلومتر فرصت‌ها و پتانسیل‌های بی‌شماری برای توسعه روابط دو جانبه دارند که در این میان راه اندازی پایانه مرزی پیشین به عنوان سومین پایانه مرزی در مرزهای مشترک ایران و پاکستان می تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک بیشماری كند.