شناسهٔ خبر: 90665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده پلیس راه کشور :

تلاش برای ارتقاء ایمنی جاده های مازندران رضایت بخش است

روشنایی فرمانده پلیس راه کشور در جلسه هماهنگی طرح نوروزی مسولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران و فرماندهان پلیس راه این استان ، ضمن قدردانی از تعامل دو مجموعه عنوان کرد : تلاش و اقدامات موثر در جهت بهبود و ارتقا ایمنی محورهای ارتباطی مازندران ، رضایت بخش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی  (راهداری مازندران) ، سرهنگ هادی امیدوار در این نشست عنوان کرد : راه هاي ارتباطي مازندران به دليل گردشگر پذير بودن و نزديكي به پايتخت با سه محور ارتباطي ( هراز ، كندوان و سوادكوه و همچنين محور كياسر) از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و از راه هاي بسيار پرتراكم به ویژه در تعطيلات محسوب مي شوند.

وي افزود: همچنين فاصله كم مراكز جمعيتي در اين استان و تراكم شهرها نيز بر اهميت راههاي درون استاني افزوده است.از اين رو در ايام تعطيلات و نوروز ميليون ها گردشگر و مسافر به اين استان سفر مي‌كنند.

فرماندهی پلیس راه کشور بر ضرورت برقراري تردد در تمامي ايام سال اشاره و تصريح كرد: حفظ ارتباطات و تداوم جريان پيوسته شبكه حمل و نقل و بالاخص شبكه حمل و نقل جاده اي در تمامي ايام سال از اهميت ويژه اي برخوردار است كه كوچكترين عامل بازدارنده اين جريان پيوسته ، صدمات جبران ناپذيري را بطور مستقيم و غير مستقيم وارد خواهد ساخت.

سرهنگ امیدوار در ادامه به کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن به مدت 4 سال متوالی در مازندران اشاره و تاکید کرد : این آمار نشان دهنده تعامل و همدلی دو مجموعه همیشه بیدار در سطح جاده ها ( راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه ) می باشد.

فرمانده پلیس راه کشور ادامه داد : هر چه چقدر میزان همکاری و تعامل این دو مجموعه بیشتر و نزدیک تر باشد ، امنیت و آسایش و همچنین تسهیل در عبور و مرور برای مردم شریف میهن بهتر و بیشتر می گردد.

وی در ادامه از اقدامات گسترده و ارزنده مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در خصوص ارتقا ایمنی جاده ها و ساماندهی حوزه حمل و نقل قدردانی کرده و اظهار داشت : با توجه به بازدید های میدانی به عمل آمده ، شرایط راه های ارتباطی مازندران نسبت به استان های شاخص کشور ، وضعیت بهتر و مطلوب تری دارد.

وی در ادامه خواستار همکاری و هماهنگی بین ادارات کل استانهای همجوار در ایجاد گشت های جاده ای ( ماشین سبک ) ، استفاده مناسب و بهره داری بهتر از سامانه های هوشمند جاده ای و بانک های اطلاعاتی تردد جاده ای، برگزاری جلسات هماهنگی و تصمیم گیری های مشترک فی مابین  شد.