شناسهٔ خبر: 90666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ؛

خدمتی بهتر از تسهیل در عبور و مرور مردم وجود ندارد

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در جلسه هماهنگی طرح نوروزی که با حضور فرماندهی پلیس راه کشور در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد ، اعلام کرد: خدمتی بهتر از تسهیل در عبور و مرور مردم و امنیت آنها در سفر وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری مازندران  )،  عباسعلی نجفی در این جلسه عنوان کرد : مدیریت موثر در رسیدگی به سوانح و حوادث ترافیکی و تامین تجهیزات به منطور ارتقای ایمنی جاده ها برای آغاز سال جدید در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی در ادامه به بخشی از فعالیتها اشاره نمود و افزود : احيا و بازسازي علائم محور ها بويژه در محورهاي مواصلاتي و راههاي شرياني ،اجراي عمليات لكه گيري  رويه هاي آسفالتي در محورها جهت  تسهيل در عبور و مرور مسافرين نوروزي و  برقراري ترافيكي ايمن و روان ، آشكار سازي نقاط پرحادثه با بكارگيري از علائم فلورسنتي ، چراغهاي چشمك زن و فلشهاي خورشيدي، رگلاژ و شانه سازي  راههاي اصلي و فرعي بويژه در نقاط كوهستاني پر تردد كه داراي واريزه كوهي مي باشند، اصلاح و رفع  مقاطع حادثه خيز زودبازده در طول محورها از جمله این اقدامات است.

نجفی اظهار داشت : استقرار گشت های ويژه راهداري مجهز به سامانه GPS  درطول راهها و گردنه ها با پشتيباني بهينه تر و بكارگيري مطلوب تر با توجه به متصور بودن حجم بالاي سفربه استان و استفاده كاربران از راههاي مواصلاتي استان و آمادگي نيروهاي راهداري براي ارائه خدمات مطلوبتر و جلوگيري از انسداد راهها، ساماندهي مبادي ورودي و خروجي و پاركينگ هاي موجود با علائم مورد نياز براي هدايت خودروها و تامين ايمني كاربران راه، آماده سازي و تجهيز راهدارخانه های ثابت در محورهاي اصلي و فرعي جهت امداد رساني و خدمات بموقع به کاربران جاده ای  ، شناسايي نقاطي از محورهاي شرياني كه در زمان ترافيك بنا به دلايلي دچار انسداد ميگردند از دیگر برنامه های این اداره کل می باشد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در ادامه افزود : هماهنگي و تعامل با پيمانكاران بخش خصوصي جهت استفاده از ظرفيت ماشين آلات آنها در مواقع بحران ( ريزش برداري ، رانش برداري ، سيل و  .... ) برقراري عبور و مرور ايمن،  پاكسازي حريم راهها و منظرآرايي بويژه در مبادي وودي ، هماهنگي و تعامل با دستگاههاي اجرايي (نيروي انتظامي و پليس راه ، هلال احمر و اورژانس ، آتش نشاني و ... ) جهت ارائه خدمات فوري و مطلوب و استفاده بهنيه كاربران از راه انجام پذیرفت.