شناسهٔ خبر: 90691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به‌منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن بوشهر انجام شد؛

برگزاری جلسه شورای تامین مسکن استان بوشهر

c9d45464-d83b-440d-b4c9-a6f5fda165c0.jpg به‌منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر وطرح اقدام ملی مسکن در استان جلسه شورای تامین مسکن به ریاست استاندار بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (بوشهر)، جلسه شورای تامین مسکن استان به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل و معاون بازآفرینی شهری ومسکن راه و شهرسازی و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات استانداری برگزار و آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر و نیز آخرین اقدامات انجام شده طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان مورد بحث بررسی قرار گرفت.

مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: براساس اقدامات انجام شده تا کنون ۱۰ هزارو۵۶۸ نفر درکل استان  نسبت به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن اقدام نموده اند که از این تعداد تا کنون ۲هزارو۲۷۸ نفر متقاضیان واجد شرایط هستند، ۱۰۶۶ نفر تشکیل پرونده داده وتایید نهایی شده که ازاین تعداد ۹۲۰ نفر افتتاح حساب کرده و ۷۱۹ نفر از این افراد واریز وجه انجام داده اند  .

فرزاد رستمی ضمن اشاره به مصوبات جلسه قبل افزود: این جلسه به منظور پیگیری مصوبات جلسه قبل در خصوص، گزارش وضعیت مسکن استان ،گزارش طرح اقدام ملی مسکن استان توسط دستگاههای متولی، افزایش قیمت پروژه های مسکن مهر استان ، بررسی مشکلات بانکی درجذب اعتبارات  طرح ویژه وحوادث بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،بررسی موارد و موضوعات مرتبط با شهرک مسکونی خصوصی خلیج فارس برگزار شد و خوشبختانه استان بوشهراز محدود استانهایی است که کل زمین مازاد برنیاز حدود ۷۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای استان راتامین کرده است.

مدیرکل راه وشهرسازی اظهار داشت: در شهربرازجان پروژه ۲۴۲ واحدی مسکن مهر که به صورت نیمه تمام مانده بود با انجام مناقصه جدیدپیمانکار آن مشخص شده که درحال انعقاد قرارداد است. که در قالب طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.که از ۲۴۲ متقاضی آن ۲۴۰ نفر واریز وجه انجام داده اند.

در ادامه  هرکدام از مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود را در حوزه مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن و تسهیلات مسکن روستایی به شورا ارائه کردند.

 گراوند،  استاندار بوشهر ، در جمع بندی جلسه ، ضمن گلایه از برخی بانکها در بخشی از سخنان خود به مسکن مهر اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های متولی مسکن مهر استان باید تلاش کنند پروژه‌های باقی‌مانده هر چه زودتر پایان یافته و به متقاضیان تحویل شود وپرونده مسکن مهر در استان بسته شود.

وی در ادامه به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد واظهار داشت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن ازدیگر طرح‌هایی است که دولت برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه خصوصاً افراد متوسط و کم‌درآمد جامعه ارائه کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی  استان بوشهردر این راستا باید با جدیت و تعامل مناسب مدیران بخصوص همکاری بانکها دنبال شود.

گراوند با اشاره به این نکته گفت: دستگاه‌های استان به صورت جدی و با بهره گیری از تمامی ظرفیتهای موجود،مسائل مربوط به طرح اقدام ملی مسکن را پیگیری نمایند.

استاندار در ادامه با تاکید برهمراهی دستگاه های متولی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد:باید درحوزه زیر ساخت هاکمک کنیم تاهم ضابطه ومقررات به طور کامل رعایت شودوهم به سرمایه گذارکمک شود تا با انگیزه بیشتربتواند سرمایه گذاری نماید وما هرچه بیشتر بتوانیم به بخش خصوصی کمک کنیم بار بخشهای دولتی را کم کرده ایم.

وی در آخر یادآور شد: مطمئنیم که با اجرایی شدن این طرح  میتوانیم شاهد تعدیل قیمت زمین و مسکن وافزایش امید دربین افراد جامعه باشیم.