شناسهٔ خبر: 90700 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی:‌

امکان بازنگری قراردادهای همکاری با پیمانکاران بنادر وجود دارد/ اسکله رو-رو ریلی مهم‌ترین عامل توسعه بندر امیرآباد است

محمدرضا الله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی گفت: بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی مهم‌ترین عامل توسعه این بندر و منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار در جلسه بررسی روند اجرای پروژه رو-رو ریلی بندرامیرآباد، بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی را مهم‌ترین عامل توسعه این بندر و منطقه داست.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های تحریم، ساخت و اجرای تمامی اجزاء به کار رفته شده در پروژه اسکله رو-رو ریلی توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

وی یکی از چالش‌های اصلی و دغدغه جاری پیمانکاران را تغییر قیمت‌ها برشمرد و راه برون رفت از این مشکل را تنظیم جدول قیمتی مورد توافق پیمانکار و مشاور پروژه و ارسال و طرح آن در شورای‌عالی فنی وزارت راه و شهرسازی دانست.

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد

همچنین محمدعلی اصل سعیدی‌پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: اسکله رو-رو ریلی می‌تواند ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا را در بندرامیرآباد به طور چشمگیری افزایش دهد.

وی با یادآوری اینکه در تأمین قطعات و اجزای مورد نیاز در ساخت اسکله رو-رو ریلی از ظرفیت شرکت‌های داخلی بهره گرفته شده است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، شاهد افزایش تنوع کالا به خصوص کالاهای کانتینری و یخچال، افزایش ترانزیت خارجی و رشد مراودات اقتصادی با کشورهای آسیای میانه خواهیم بود.

بندرامیرآباد پرچمدار عدالت اجتماعی در منطقه

همچنین در مراسم دیگر در بندرامیرآباد، غلامرضا شریعتی؛ نماینده مردم شهرستان‌های بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بندرامیرآباد با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌نظیر خود، پرچم عدالت اجتماعی را با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در منطقه بر افراشته است.

وی بندرامیرآباد را موهبتی گرانقدر و پیشران اقتصادی در استان برشمرد که با اجرای طرح محرومیت‌زدایی خود در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و‌ دریانوردی توانسته گامی بلندی را در توسعه منطقه بر دارد.

پیاده سازی الگوی سرمایه گذاری بندرامیرآباد در اینچه برون

محسن اعتماد؛ مدیرکل راه آهن شمال شرق۲ کشور  نیز در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، با بیان اینکه این بندر در سال‌های اخیر در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق عمل کرده است، خواستار انتقال تجربیات و پیاده سازی این الگو در منطقه آزاد اینچه برون شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی اتصال به راه‌آهن سراسری را یکی از وجوه مشترک منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و منطقه اینچه‌برون برشمرد که همجواری و وجود مرز دریایی بندرامیرآباد با کشور ترکمنستان و مسیر مشترک ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان در اینچه برون، رابطه تنگاتنگ این دو منطقه را راهبردی‌تر خواهد کرد.