به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران ) ، محسن هاشمی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از وظایف اداره مدیریت اطلاعات و حمل و نقل جاده ای ، ارتباط با کاربران جاده ای و اطلاع رسانی به آنهاست.
وی ادامه داد: در همین راستا سامانه تلفن گویای ۱۴۱ آخرین اطلاعات ترافیکی و جوی محورها ،انسداد یا محدودیت تردد در محورها و سایر اطلاعاتی چون مسیر و مسافت سفر تسهیلات بین راهی موجود وغیره را به تماس گیرندگان ارائه می کند.
هاشمی گفت : همچنین این سامانه قابلیت دریافت ،ثبت و ارائه کد پیگیری جهت شکایات مطرح شده در خصوص حمل و نقل کالا و مسافر را دارد.
رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده از این میان نزدیک به ۱۰۰ هزار تماس توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده است.
وی ادامه داد : از ابتدای امسال ۵۴۴ شکایت مردمی در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر و حدود ۴۷۰ مشکل مشاهده شده جاده ای ثبت و رسیدگی شده است.
رئیس اداره اطلاعات راه ها و حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده ای تقاضا میشود قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کرده و بعد از آن برای سفر خود برنامه ریزی نمایند.
هاشمی خاطر نشان ساخت : اطلاعات جاده ای از طریق درگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ قابل دسترسی و استفاده هموطنان است .