شناسهٔ خبر: 90750 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

فردا، بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور/ تلاطم امواج در آب‌های دریای خزر و خلیج فارس/ خیزش گرد و خاک در خوزستان از امروز تا شنبه

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور طی امروز و فردا خبر داد و تاکید کرد که از فردا در تمامی نقاط کشور به غیر از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان جنوبی و فارس بارندگی خواهیم داشت.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و اظهار کرد: امروز در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، قم، سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان‌های شمالی و رضوی بارش باران را خواهیم داشت.

وی افزود: این بارش‌ها به ویژه در مناطق سردسیر شمال غرب و غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهند بود.

رفیعی گفت: از فردا (جمعه) فعالیت این سامانه بارشی تقویت خواهد شد و به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان جنوبی و فارس در بقیه نقاط کشور بارش خواهیم داشت که این بارش‌ها همراه با وزش باد شدید خواهند بود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات نیز بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهند.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه این بارش‌ها به سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور محدود می‌شوند که باز هم بارش‌ها به شکل برف و باران و وزش باد شدید خواهند بود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی روز شنبه از کشور خارج می‌شود، یادآور شد: فردا جمعه، به دلیل وزش باد شدید در استان‌هایی که در نوار شمالی کشور واقع شده‌اند و همین‌طور ارتفاعات البرز و محدوده‌های مواصلاتی البرز کولاک برف رخ می‌دهد.

 وی خاطرنشان کرد: از امروز تا شنبه کاهش محسوس دما را در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت که بین ۸ تا ۱۵ درجه خواهد بود، ضمن اینکه امروز در نیمه غربی کشور و فردا جمعه در نیمه شرقی، نواحی مرکزی و جنوبی کشور و همینطور روز شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که در برخی از نقاط همراه با گرد و خاک هستند.

رفیعی گفت: طی امروز و فردا با توجه به وجود گرد و خاک در کشور عراق، آسمان استان‌های خوزستان کرمانشاه احتمال دارد که همراه با گرد و خاک باشد.

وی تاکید کرد: از امروز تا شنبه آب‌های خلیج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم هستند.

رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز در تهران بارش باران خواهیم داشت که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد. حداکثر دمای امروز تهران ۱۵ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

به گفته وی سردترین مراکز استان، امروز شهرکرد دمای ۵ درجه، بجنورد ۴ درجه و اردبیل ۳ درجه زیر صفر را دارند و گرمترین مرکز استان نیز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۹ درجه خواهد بود.