شناسهٔ خبر: 90783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 با وجود فعالیت شدید سامانه بارشی در آذربایجان غربی 

نزدیک به ۱۲۵۰ کیلومتر برفروبی در ۲۴ ساعت گذشته 

Image-1 (32).jpg  مدیرکل راهداری ‌وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:  با وجود فعالیت شدید سامانه بارشی در آذربایجان غربی هیچ محوری در استان مسدود نیست و تردد در کلیه محورهای ارتباطی برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری آذربایجان‌غربی)، ارسلان شکری با اشاره فعالیت سامانه قوی بارشی در استان خصوصا در مناطق شمالی آن در ۲۴ ساعت گذشته گفت: با وجود بارشهای اخیر در تمام محورهای مواصلاتی استان با همت و تلاش شبانه روزی راهداران خدوم  اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تردد کامل در آنها برقرار بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۲۵۰  کیلومتر برفروبی در محورهای استان توسط بیش از  ۱۱۵ راهدار و استفاده از ۵۵ دستگاه ماشین آلات و ۱۰۴۸ تن شن و ماسه انجام گرفته است.

وی گفت:  محورهای چالدران- چایپاره ، چایپاره – خوی - ماکو، خوی – ایواوغلی و خوی- سلماس، از جمله مهمترین محورهای استان را شامل می‌شود که عملیات برفروبی در آنها انجام شده است .

نجات بیش از ۲۰۰خودروی گرفتار در برف توسط راهداران

این مقام مسئول اظهار داشت: براساس  اعلام راهداران در برخی محورها از جمله سلماس – خوی شاهد کولاک شدید به مدت ۸ ساعت بودیم که رفت و آمد در این محور به سختی و با زنجیر چرخ انجام می گرفت و همچنین راهداران استان در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ خودرو گرفتار در برف را در محورهای مواصلاتی استان نجات دادند.

شکری افزود: راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی استان  و ۶۸ راهدارخانه ثابت و سیار بصورت شبانه روزی حضور دارند و راهها استان را بر حسب اولویت و میزان تردد بازگشایی میکنند و از هم وطنان گرامی نیز درخواست می شود از تردد های غیر ضروری جاده ای اجتناب کرده و در صورت ضرورت حتما ازطریق شماره تلفن۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان آخرین اخبار وضعیت راهها و شرایط جوی را رصد نمایند و وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ و سایر وسایل ایمنی مجهز کنند.