شناسهٔ خبر: 90805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش راهداران سیستان و بلوچستان برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده ناشی از توفان گرد و خاک

گشت راهداری.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از تلاش راهداران استان برای بازگشایی ۲ محور مسدود شده زاهدان- خاش و زاهدان – بم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: پیرو هشدارهای هواشناسی مبنی بر بروز توفان شدید گرد و غبار، ۳۳۸ راهدار به منظور روان سازی ترافیک و اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران در قالب ۳۰ اکیپ ثابت و سیار راهداری با بکارگیری ۱۹۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال ارائه خدمات به هم استانی های گرامی هستند.

وی ادامه داد: ضروری است مردم سیستان و بلوچستان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی کنونی از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر رعایت جوانب شرایط ایمنی توسط رانندگان در این شرایط جوی نامناسب گفت: با توجه افزایش میزان کاهش دید در جاده های استان به ویژه محدوده شهرستان زاهدان رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف نا ایمن در حاشیه جاده و سبقت غیر مجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز نمایند.