شناسهٔ خبر: 90813 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راستاد در حاشیه همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی:

ایجاد قابلیت پذیرش کشتی‌ با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU با تکمیل فاز سوم پایانه کانتینری شهید رجایی/ افزایش دو برابری میزان تخلیه و بارگیری در بندر امام (ره) با احداث ۳ پایانه مکانیزه و تخصصی غلات

راستاد در جمع مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌تا پایان بهمن ماه امسال، ۱۱۲ میلیون تن انواع کالاهای بازرگانی از بنادر تجاری کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در حاشیه همایش سالانه مدیران این سازمان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال جاری، به رغم شرایط سخت ناشی از کرونا و تحریم‌های ظالمانه، طرح‌های توسعه‌ای به خوبی دنبال شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اهداف برنامه‌های سازمان بنادر در سال ۱۴۰۰، از تکمیل توسعه فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، بندر شهید رجایی قابلیت پذیرش کشتی‌های با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را خواهد داشت.

به گفته راستاد، توسعه اسکله‌های نفتی و اضافه شدن اراصی پسکرانه بندر شهید رجایی، از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای در دست اجراست که یک گام رو به جلو از نظر رویکردهای لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده در بندر محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام، بندر شهید رجایی به یک بندر نسل سومی ارتقا پیدا می‌کند، گفت: در بندر چابهار به دبنال تکمیل تجهیزات در سال آینده هستیم.

وی در خصوص طرح توسعه‌ای در بندر امام خمینی( ره) خاطرنشان کرد: با احداث ۳ پایانه مکانیزه و تخصصی غلات در بندر امام خمینی(ره) یک تحول جدی از نظر بهبود نُرم عملیات تخلیه و بارگیری را دست‌کم به میزان دو برابر فعلی شاهد هستیم.

به گفته راستاد، الگوی توسعه پایانه غلات مکانیزه در بندر امام خمینی ره، در بنادر چابهار و شهید رجایی نیز در دست اجرا و برنامه‌ریزی است.