شناسهٔ خبر: 9083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت احداث جاده جاسک-ريگان/ آزادسازي بيش از چهار هكتار از ارضي دولتي در کرمان

رفع تصرف اراضی در ساوجبلاغ رئيس راه و شهرسازي شهرستان كرمان از آزادسازي بيش از چهار هكتار از ارضي دولتي در روستاي محي‌آباد خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كرمان، محمد مطهري نيا ريگان را قطب گردشگری شرق استان برشمرد و گفت: با احداث جاده جاسک – ريگان که از این مناطق می‌گذرد، تحول شگرفی در زمینه گردشگری روستاهای این شهرستان ایجاد می‌شود.

مطهری نیا با بیان اینکه عملیات این جاده ترانزیتی امسال در این شهرستان آغاز و بیش از ۵۰ روستا را در مناطق کوهستانی زیرپوشش قرار می‌دهد، افزود:با احداث این جاده تردد در این مناطق آسان و دسترسی به مناطق گردشگری شهرستان آسان می‌شود.

وی در ادامه افزود: اخيرا در بندر جاسك سرمايه گذاري‌ هاي زيادي صورت گرفته كه اين سرمايه گذاري مي‌تواند در اقتصاد و رونق گردشگري ريگان نيز مؤثر باشد.

 وي با بيان اين كه محور جاسك - ريگان تا مرز استان از طرف هرمزگان آسفالت شده و۸۶ كيلومتر از اين محور در حوزه شهرستان ريگان قرار دارد، اظهار کرد: اگراين محور ساخته شود به لحاظ اقتصادي و استراتژيك در اقتصاد و گردشگري ريگان نيز بسيار تأثيرگذار خواهد بود.

 وي با بیان این مطلب كه ريگان مناطق روستايي خوش آب و هوايي دارد كه مي تواند هدف گردش گري شوند، گفت: امسال در كميته برنامه ريزي شهرستان اعتباري ويژه براي اين جاده خواهيم گذاشت و قطعا عمليات احداث آن در سال جاري شروع  خواهد شد.

مطهري نيا با قدرداني از زحمات اداره كل راه و شهرسازي استان و راه و شهرسازي ريگان و همچنين معاونت راهداري اين اداره كل  اظهار کرد: ريگان در طول سال با حوادث غير مترقبه زيادي  از جمله توفان هاي شن روبرو است واز اين رو  راه و شهرسازي ريگان عملكردي بسيار چشمگير و درخشاني برای بازگشايي راهها و رفع موانع از خود نشان داده است.

همچنین وي افزود: در مواقع توفان كه شن  سطح جاده را فرا مي‌گيرد در كمترين زمان ممكن جاده‌ها  بازگشايي مي‌شوند.

آزادسازي بيش از  ۴  هكتار  از ارضي دولتي

محسن كاظمي رئيس راه و شهرسازي شهرستان كرمان نیز در خبری دیگر گفت:  ۴۰ هزار و ۴۰۰ متر مربع   از ارضي دولتي در روستاي محي‌آباد از توابع شهرستان كرمان در دو قطعه آزادسازي و به دولت بازگردانده شد.

وي با بيان اين كه متصرفان با حصاركشي اقدام به تصرف اين اراضي كرده بودند، بیان کرد: حفاظت از اراضي دولتي شهرستان  ۲۴ ساعته در قالب پنج اكيپ گشت‌هاي حفاظتي انجام مي‌شود.

همچنين از دهياران، بخشداران و شوراهای شهر و عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه دخل و تصرف در اراضي دولتي كه جزو اموال بيت المال محسوب مي شوند، اكيپ هاي حفاظت از اراضي اين اداره را از طريق مكاتبه و یا تماس با مسئولان واحدهاي حفاظت از اراضي دولتي، مطلع کنند.

وي در پایان گفت:  دهياران ، بخشداران و شوراهای شهر و عموم مردم مي‌توانند مراتب را با تماس با شماره تلفن هاي ۰۹۱۳۹۴۰۳۲۱۵ و ۰۹۱۳۵۰۱۹۵۰۹ اطلاع دهند./  

نظر شما