شناسهٔ خبر: 90838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انعقاد پنج تفاهم نامه مشترک میان راه و شهرسازی قزوین و دستگاه های اجرایی

image_2021_3_13-10_15_46_846_Bd6.jpg مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از امضای تفاهم نامه های مشترکی میان اداره کل و دستگاه های اجرایی با ارزشی بالغ بر ۱۸۰میلیارد تومان برای توسعه شهری محمدیه و مهرگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، ابراهیم مبارک قدم با اعلام این خبر در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان البرز، مدیرکل دفتر امور شهری و شهردار و شواری شهر محمدیه برگزار شد، گفت: این تفاهم نامه به طور جداگانه بین اداره کل راه و شهرسازی، استانداری، شهرداری محمدیه، شرکت آب و فاضلاب شهری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندهی انتظامی استان قزوین به امضا رسیده است.

وی افزود: ناحیه شهری مهرگان با هدف اسکان، اشتغال و سرریز بار جمعیتی در مجموعه شهری قزوین طی ده سال اخیر شکل گرفته و امروزه با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر، جزو شهرهای پرجمعیت استان به شمار می رود.

مبارک قدم با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی در تیرماه امسال و تاکید وی بر تسریع رفع نواقص شهرک و توسعه زیرساخت ها و خدمات عمومی و روبنایی در آن، اضافه کرد: جلسات مختلفی با هماهنگی معاون عمرانی استاندار برای بهبود وضعیت سکونت در این شهرک و با حضور دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری محمدی برگزار شد که به یاری پروردگار منجر به مبادله موافقتنامه‌های بین ادارات در آستانه عید مبعث شد.

تفاهم نامه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری محمدیه

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین در این نشست عنوان کرد: تکمیل آماده سازی معابر و احداث معابر مهرگان به ویژه در سایت واگذاری به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، احداث کتابخانه عمومی، پایگاه مقاومت بسیج و ساختمان اداری شهرداری در ناحیه شهری مهرگان از جمله بندهای این تفاهم نامه است.

ابراهیم مبارک قدم افزود: توسعه و تکمیل بوستان بانوان و احداث پارک جدید در سایت طرح اقدام ملی مسکن، احداث پارکینگ های عمومی و پارک سوار و پل های ارتباطی، اصلاح میدان ورودی شهرک مهرگان، تکمیل ساختمان آتش نشانی مهرگان و کمک به تهیه و خرید نردبان ۵۶ متری، نصب دوربین های نظارتی و ترافیکی، تکمیل و احداث خیابان های وصال و ابوترابی، احداث جاده سلامت و احداث بازارچه جهت تامین نیازمندیهای شهروندان دیگر بندهای این تفاهم نامه هستند.

تفاهم نامه ۶۰۰ میلیارد ریالی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به رویکرد وزارت برای بهبود زیرساخت های ناحیه شهری مهرگان گفت: در این تفاهم نامه تکمیل شبکه توزیع آب و نصب انشعابات، اجرای خطوط جمع آوری و انتقال آب و حفره چاه و احداث مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است.

مبارک قدم افزود: همچنین احداث و تجهیز دو ایستگاه پمپاژ آب، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب انشعابات و کمک به احداث تصفیه خانه فاضلاب نیز در این تفاهم نامه قرار دارد.