شناسهٔ خبر: 90842 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد:‌

رعايت دقيق دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا توسط تمام کارکنان فرودگاه‌ها

فرشید گلیج مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل از کنترل مستمر رعايت دقيق دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در ستاد و تمام فرودگاه‌های تحت مالکيت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ فرشید گلیج با اعلام این خبر عنوان کرد: در فرودگاه‌های کشور نهادها، سازمان‌ها، یگان‌ها و شرکت‌های مختلفی ارایه خدمات می‌کنند و تمام مترددان و مسافران ملزم به رعایت الزامات بهداشتی و شیوه نامه‌های ابلاغی  هستند.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی محدود به کارکنان طرف قرارداد مستقیم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیست و تمام کارکنان پیمانکار و قراردادی و نیز کارکنان متردد در فرودگاه تحت مدیریت سایر ارگان‌ها را نیز شامل می‌شود.

وی گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در یک سال گذشته فراتر از وظایف قانونی، ماسک و تجهیزات ضد عفونی تهیه کرده و دراختیار کارکنان و تمام ذینفعان قرار داده و نیز تسهیلات خرید و فروش را فراهم کرده تا این تجهیزات به آسانی دراختیار متقاضیان قرار گیرد.

گلیج تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با وجود فشار مضاعف تحريم‌هاي ظالمانه و کاهش درآمدهاي جاري به دليل بحران کرونا و به تبع آن، افزايش هزينه‌ها براي مبارزه با گسترش اين بيماري، به ارايه مطلوب سرويس‌هاي ايمن فرودگاهي و هوانوردي بر اساس دستورالعمل‌ها و شيوه نامه‌هاي ارسالي از سوي ستاد ملي مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و شهرسازي، سازمان هواپيمايي کشوري و ديگر اتحاديه‌ها و انجمن‌هاي بين‌المللي وابسته به اين صنعت اقدام کرده و در اين برهه با وجود شرايط خاص و مشکلات عديده، ضمن حفظ استمرار عمليات پروازي در فرودگاه‌ها و مرکز کنترل فضاي کشور، بارها به خود ارزيابي از طريق بازرسان داخلي پرداخته است.

وي همچنين ادامه داد: شرکت فرودگاه‌ها براي شناسايي نقاط ضعف و قوت خود در مبارزه با کرونا ويروس و پاسخگو دانستن خود و مهمتر از همه حفظ جايگاه و شان و منزلت جان انسان‌ها، داوطلبانه حاضر به ورود در عرصه ارزيابي و نگاه تخصصي از بيرون شده است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،  مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در خصوص تصویر و فیلم انتشار یافته در فضای مجازی گفت: عدم استفاده ماسک توسط باغبان بررسی و پاسخ لازم از طرف فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد رسانه‌ای خواهد شد.