شناسهٔ خبر: 90862 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر :

هیچ مشکلی برای عملیات پذیرش و ارسال کالا در بنادر وجود ندارد/ تعرفه های بندری رقابتی می شود/ افزایش ایمنی حمل و نگهداری کالاهای خطرناک

بنادر و دریانوردی مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی برای انجام عملیات پذیرش و ارسال کالا در بنادر وجود ندارد، گفت: در حال حاضر زیر ساخت های لازم برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا از طریق بنادر کشور مهیا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روانبخش بهزادیان با اشاره به اینکه این سازمان در سال های گذشته، اقدامات گسترده ای در توسعه و ظرفیت سازی بنادر برای پاسخگویی به نیازهای حمل و نقل کالا از جمله واردات، صادرات و ترانزیت مدنظر قرار داده است، اظهار داشت: در حال حاضر زیر ساخت های لازم برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا از طریق بنادر شمالی و جنوبی کشور مهیا است.

وی افزود: ظرفیت کل بنادر کشور در حال حاضر بیش از ۲۴۰ میلیون تن است که با اتمام طرح های توسعه در اغلب بنادر، این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مجموع طول اسکله های احداث شده در بنادر کشور بیش از ۳۹ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: همچنین کل مساحت انبارهای سرپوشیده در بنادر بالغ بر ۱۲۵ هکتار و امکانات لازم برای نگهداری کالاهای مشتریان بندری را دارا است.

بهزادیان با تاکید بر اینکه توسعه کمی در بنادر صورت گرفته است و هیچ گونه مشکلی برای انجام عملیات پذیرش و ارسال کالا در بنادر وجود ندارد، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای سال ۱۴۰۰ در بخش کیفی نیز برنامه های متعددی در دست انجام دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: ازجمله برنامه های کیفی سازمان بنادر در سال آینده می توان به بهره گیری از فناوری نوین در مدیریت بنادر، افزایش بهره وری در فعالیت بندری از طریق تشویق رقابت سالم و رتبه بندی شرکت های کارگزاری ترابری، استانداردسازی فعالیت های بندری و حذف فرآیندهای غیر ضرور، افزایش ایمنی با اجرای دستورالعمل و الزامات مربوط به حمل و نگهداری کالای خطرناک، ادامه حمایت از بخش خصوصی به دلیل شرایط اقتصادی ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا در قالب بسته های حمایتی و رقابتی کردن تعرفه های بندری اشاره کرد.