شناسهٔ خبر: 90878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی لنجان:

طرح‌های عمرانی فعال شهرستان لنجان بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عزت الله یسیلیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان از پیشرفت بالای ۸۰ درصدی سه پروژه راهسازی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عزت‌اله یسلیانی با بیان اینکه این شهرستان بسیار شبیه به یک ایران کوچک است اظهار کرد: وجود صنایع مهم از جمله ذوب‌آهن، صنایع دفاع اصفهان همچنین قومیت‌های متفاوت و وجود رودخانه به طول ۶۰ کیلومتر در این شهرستان، نیاز به توجه در حوزه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی را افزون تر کرده است.  

وی با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح چرمهین-زمان آباد به عنوان یکی از پروژه‌های حوزه مهندسی و ساخت این اداره اذعان داشت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در دست اجرا بوده و هم اکنون در حال تکمیل بیس و بتن‌ریزی دیواره‌های پل است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در خصوص وضعیت پروژه خروجی چرمهین به سمت زرین‌شهر از پل باغبهادران بیان داشت: این پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در مرحله تکمیل بیس است.  

 وی از دیگر پروژه‌های عمرانی فعال این اداره به احداث سپتینگ تقاطع غیر همسطح روستای کاهریز در محور ورنامخواست سفیددشت اشاره کرد و گفت این پروژه با پیشرفت ۸۰ درصدی با سرعت مطلوب در حال اجرا است.  

یسلیانی در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح اقدام ملی ساخت مسکن این شهرستان عنوان کرد: از مجموع ۹ شهر این شهرستان، ۷ شهر دارای مسکن ملی است که در این راستا، ۷۰۰۰ متر مربع زمین جهت ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی در زرین‌شهر و زمین مورد نیاز برای ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر باغشاد، ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر زاینده رود، ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر باغبهادران و ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر چرمهین اختصاص داده شده است.  

بازپس گیری ۷۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی

وی با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ موقعیت منطقه‌ای و همجواری با رودخانه زاینده رود دارای زمین هایی با ارزش ریالی بالا است گفت: در سال جاری بیش از ۷۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی که توسط متصرفین، تصرف شده بود به ارزش ۳۷۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد و به بیت المال بازگردانده شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان افزود: امسال ۲۵ مورد طرح دعاوی تصرفات عدوانی، ۲۰ مورد دفاع از حق و حقوق دولت در دعاوی علیه اداره و ۴۳ مورد اخذ احکام له دولت در این شهرستان انجام پذیرفته است.   

وی بیان داشت: با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری‌های بعمل آمده توسط این اداره اسناد دفترچه ای ۲۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به تک برگی تبدیل شد.  

یسلیانی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه اختصاص ۵ هکتار زمین جهت احداث زندان شهرستان لنجان، تعین تکلیف اراضی تصرفی در شهرهای زیر  ۲۵ هزار نفر، تغیر نمایندگی اسناد ملی به دولتی به نام سازمان ملی زمین و مسکن به میزان ۱۰۰ هکتار، اخذ ۶۰۰ سند تک برگ به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن بوده است.  

وی با بیان اینکه هشت شهر این شهرستان دارای بافت فرسوده مصوب است گفت: در سال جاری طرح جامع شهر ورنامخواست ابلاغ شد و طرح جامع زرین‌شهر در حال تایید نهایی و ابلاغ است. همچنین طرح تفصیلی شهرهای زاینده‌رود، چرمهین و فولادشهر در کمیته کار کمسیون ماده ۵ در حال بررسی و تایید نهایی است.  

شهرستان لنجان در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان و با جمعیت بیش از ۲۶۵ هزار نفر، دارای ۹ شهر و بیش از ۴۰ روستا است. این شهرستان دارای ۳ بخش (مرکزی، باغبهادران و فولادشهر) است.