شناسهٔ خبر: 90885 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل ارتباطات و ناوبری هوايی شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

انجام دومين Downtime مرکز کنترل فضای کشور بدون وقفه در سرويس ارتباطی

سیامک بهنام مديرکل ارتباطات و ناوبری هوايی از انجام موفق دومين Downtime مرکز کنترل فضای کشور بدون بروز کوچکترين وقفه در ارايه سرويس های ارتباطی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیامک بهنام  با اعلام این خبر عنوان کرد: این طرح با هدف سرویس دوره‌ای سیستم سوئیچینگ مرکز کنترل فضای کشور از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ۲۳ اسفند بدون هیچ وقفه‌ای در ارایه سرویس ارتباطی مرکز اجرا شد که طی آن برای دومین‌بار، تمام بخش‌های سیستم سوئیچینگ مرکز کنترل خاموش و با راهاندازی مجدد آن به کمک سیستم‌های سوپروایزری مربوط  دوباره وارد مدار شد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: نتایج اولیه حاکی از موفقیت‌آمیز بودن طرح در برطرف شدن برخی خرابی‌های نرم‌افزاری سیستم است.

وی توضیح داد: سیستم سوئیچینگ مرکز کنترل فضای کشور وظیفه ارایه سرویس‌های کلامی سکتورهای مراقبت پرواز با هواپیماها و همچنین برقراری ارتباط بین مرکز کنترل و تمام فرودگاه‌ها و مراکز کنترل کشورهای همسایه را به صورت ۲۴ ساعته در طول هفت روز هفته بر عهده دارد و لازم است از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سرویس‌های دوره‌ای روی آن انجام شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بهنام با بیان اینکه تا چند سال، به دلیل عدم وجود یک سیستم جامع  پیشتیبان، امکان سرویس نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سوئیچینگ وجود نداشت، گفت: از سه سال پیش با طراحی سیستم‌های پشتیبان طراحی شده توسط  متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان، این سرویس دوره‌ای امکان‌پذیر شده است.