شناسهٔ خبر: 90891 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

هشدار سقوط بهمن و طغیان رودخانه‌ها در شمال‌غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس/افزایش محسوس دما از فردا تا آخر هفته در کشور

سقوط بهمن کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را اعلام کرد و نسبت به سقوط بهمن و طغیان رودخانه‌ها در شمال‌غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ اسفند و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز و فردا به ویژه در اوایل روز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچون تهران و البرز، افزایش غلظت آلاینده‌ها را داریم. امروز نیز در برخی از نقاط شمال‌غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. همچنین، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، جنوب‌غرب، ارتفاعات زاگرس و روز چهارشنبه در مرکز و شرق کشور بارش، پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: پنجشنبه در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، دامنه‌های البرز، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: برای امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب‌غرب کشور، احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. ضمن آنکه برای روز چهارشنبه در شمال‌غرب و غرب، وزش باد، توام با گردوخاک رخ می‌دهد. پنجشبنه و جمعه در شمال‌غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، نیز وزش باد و گردوخاک وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، برای چند روز آینده با توجه به افزایش قابل‌ملاحظه دما و امکان ذوب برف به ویژه برای روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه، احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال‌غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس وجود دارد.

گودرزی گفت: تا آخر هفته افزایش قابل‌ملاحظه دما در حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه برای سواحل خزر و شمال شرق رخ می‌دهد. روی دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شرق کشور دمای هوا بین ۵ تا ۸ درجه افزایش دما است.

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه شمال خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است. تهران برای امروز آسمانی نیمه ابری را دارد. بیشینه دمای تهران امروز به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.