شناسهٔ خبر: 90900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان فارس انجام می‌گیرد

افتتاح و آغاز به کار چندین پروژه جاده‌ای و ساختمانی در استان فارس با ارزش نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان

157822870.jpg مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: وزیر راه و شهرسازی، دوشنبه ۲۵ اسفند در راس هیاتی به فارس وارد می‌شود و در سفری یک روزه، چند پروژه را افتتاح و در مراسم آغاز عملیات اجرایی چند طرح شرکت و از پروژه‌های حوزه راه دیدن می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس)، جعفر زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس درخصوص سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به این استان، اظهار داشت: افتتاح قطعه الف کمربندی شمال شرقی، افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی و تقاطع غیر همسطح پیوند و افتتاح سالن ورزشی بین‌المللی شهر صدرا از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در این سفر است.

وی ادامه داد: همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی بزرگراه قره پیری و عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برنامه طرح اقدام ملی مسکن در شهر صدرا آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: بازدید از قطعه هفت آزاد راه شیراز – اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان فارس است.

زاهدی گفت: وزیر راه و شهرسازی همچنین ضمن زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیداری را نیز با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز ارزش طرح‌هایی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان افتتاح می‌شود را ۷۰۰ میلیارد تومان بیان کرد.

محمود رضایی کوچی افزود: افتتاح چندین پروژه‌ راهسازی در شهرستان های فارس به شکل ویدیو کنفرانس از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس درباره پروژه‌های قابل افتتاح در شهر صدرا گفت: مجموع ارزش روز این پروژه ها در شهر صدرا، معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مجموع ارزش روز پروژه های قابل کلنگ زنی ۱۱ هزار میلیارد ریال است.

رضایی ادامه داد: با توجه به این واقعیت که سهم عمده ای از رونق تولید به بخش مسکن و ساختمان مرتبط است ، اجرای برنامه اقدام ملی و تولید و عرضه مسکن به عنوان یکی از سیاست های محوری در حوزه راه و شهرسازی تعریف شده است . این طرح با هدف رونق تولید و عرضه مسکن، کاهش التهاب بازار و جذب نقدینگی های سرگردان در دستور کارقرار گرفته است.

وی تصریح کرد : از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در تعهد و برنامه شرکت عمران شهرهای جدید ایران، سهم شهر جدید صدرا ۲۱ هزار واحد مسکونی است.

شهر جدید صدرا در ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع است.