شناسهٔ خبر: 90934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحصیل ۲ هکتار از اراضی شهر لایبید/تحویل ۲۷۴ فقره سند مسکن‌مهر شاهین‌شهر و میمه به مالکان

مراد کیهانی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: ۲۰هزار متر مربع اراضی در حریم شهر لایبید تحصیل شد و ضمن تحویل ۲۷۴ فقره سند مسکن‌مهر شاهین‌شهر به مالکان آنان، بیش از ۸۰‌ درصد اسکلت سازه پروژه ۳۱۲ واحدی باقیمانده از طرح مسکن مهر این شهرستان تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مراد کیهانی  در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان این اداره، به تنظیم ۳۰۰ قرارداد اجاره عرصه دولت در فرآیند معاملات ثانویه واحدهای مسکن‌مهر اشاره کرد و اذعان داشت: ۲۷۴ سند مسکن‌مهر شاهین‌شهر به مالکان آنان تحویل داده شد و بیش از ۸۰ درصد اسکلت سازه پروژه ۳۱۲ واحدی باقیمانده از طرح مسکن مهر این شهرستان تکمیل شده است.  

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای احداث یکهزار و ۳۲۴ واحد مسکونی به طرح اقدام ملی مسکن شهرهای شاهین‌شهر، وزوان، میمه و لایبید اختصاص یافته است گفت: مشکلات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و وام ودیعه مسکن این شهرستان بصورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در خصوص وضعیت پروژه‌های راهسازی این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان به دلیل مهاجرت‌پذیر بودن و وجود پنج شهرک صنعتی با صدها واحد تولیدی و خدماتی، تکمیل پروژه‌های مسکن، راه و شهرسازی آن قابل توجه است. به همین منظور پیگیری‌های لازم جهت تکمیل پل رو گذر تقاطع آزادراه شهید کاظمی و باند دوم محور علویجه به طول ۳ کیلومتر بعمل آمده است.  

وی افزود: این اداره در راستای بهبود ایمنی راه های شهرستان و عبور و مرور راحت ضمن پیگیری برای تصویب طرح تقاطع غیرهمسطح پلیس راه شاهین‌شهر – کاشان و تکمیل قطعه دوم کمربندی خمینی‌شهر به جهاد آباد، جهت رفع مشکلات طرح تقاطع غیرهمسطح در محور علویجه با مالکان اراضی این منطقه مذاکرات لازم را انجام داده است.  

کیهانی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این اداره اذعان داشت: با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان واگذاری بیش از ۳ پلاک با کاربری‌های (مسکونی، تجاری و خدماتی) از طریق مزایده، واگذاری ۵۲ واحد مسکونی به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اصفهان و تحصیل اراضی، بیش از ۲۰ هزار متر مربع در حریم شهر لایبید انجام پذیرفت.  

وی افزود: انتقال قطعی تعداد ۵۰ پلاک و واحد مسکونی (موضوع قرارداد واگذاری سنوات قبل) و اخذ سند مالکیت تک‌برگی به میزان ۱۷ برگ از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.  

وی بیان داشت: در راستای اجرای قانون حدنگار و پیگیری های بعمل آمده هفت فقره اسناد دفترچه ای اراضی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار به تک‌برگ تبدیل شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه این اداره در جلسات کمیته های کارشناسی کمیسیون ماده پنج و کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بطور منظم شرکت می‌کند، گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه در این جلسات پیرامون تقاضاهای شهرداری و اشخاص حقیقی یا حقوقی در ارتباط با تغییر و تعیین کاربری، طرح‌های تفکیک زمین، طرح مجموعه‌های تجاری خدماتی، تفریحی گردشگری، اقدام ملی مسکن و...در محدوده قانونی و حریم شهرهای تابعه شهرستان اعلام نظر می‌کند.  

شهرستان شاهین‌شهر و میمه دارای دو بخش، شش شهر و ۱۹روستا است. مرکز آن،  شاهین‌شهر بوده و در ۱۷ کیلومتری شمال شهر اصفهان، در حد فاصل دو اتوبان معلم و آزادگان که از دو جهت جاده اصفهان را به تهران متصل می‌کند، واقع شده‌است.