شناسهٔ خبر: 90942 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج، اراک و مشهد/ بالاآمدن آب رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس

طغیان رودخانه خرم رود کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در چهار شهر تهران، اراک، مشهد و کرج خبر داد و با توجه به افزایش محسوس دما در کشور نسبت به طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال‌غرب و امتداد رشته‌کوه البرز و زاگرس هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ اسفند و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شهرهایی مثل تهران، کرج، اراک و مشهد، افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با غبار صبحگاهی رخ می‌دهد. ضمن آنکه در برخی نقاط شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب دامنه‌های البرز مرکزی، بارش‌های پراکنده و خفیف نیز پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: برای فردا برای بیشتر مناطق کشور به جز سیستان‌و‌بلوچستان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و هرمزگان، بارش‌های پراکنده و خفیف را داریم که در دامنه‌های البرز و غرب کشور، رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد، توضیح داد: از امروز تا پایان هفته، روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور مورد انتظار است. همچنین، با توجه به افزایش قابل‌ملاحظه دما، امکان ذوب برف وجود دارد که به ویژه از امروز تا روز پنجشنبه احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال‌غرب و امتداد رشته‌کوه البرز و زاگرس وجود دارد که حتما کوهنوردان به این نکته توجه داشته باشند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، برای امروز هوای تهران کمی ابری همراه با غبار محلی برای نقاط پرتردد شهری استان است که در ساعات بعداز ظهر افزایش ابر رخ می‌دهد. همچنین در ارتفاعات استان احتمال بارش پراکنده و خفیف وجود دارد. ۱۷ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز تهران است.