شناسهٔ خبر: 90945 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

تشریح مهمترین فعالیت‌های مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر/کلیه بنادر به سامانه اطفای حریق مجهز می‌شوند/ احداث ۲۶ پست اسکله شناور مسافری در استان‌های جنوبی/ بهره‌برداری از شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی نفتی

محمدرضا الهیار عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در سال جاری، ۱۲۸ پروژه مطالعاتی و اجرایی در قالب ۱۶۶ قرارداد، با اعتبار بیش از ۲۰ هزار ریال اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا الهیار درباره اقدامات این معاونت در سال ۹۹، اظهارداشت: ارتقای سامانه‌های اطفای حریق بنادر بازرگانی و بنادر کوچک با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در دست اجراست که با عملیاتی شدن این پروژه، همه بنادر بازرگانی و اصلی کشور به سامانه‌ اطفای حریق مجهز می‌شوند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی بهره‌برداری از شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی نفتی را یکی دیگر از اقدمات این سازمان در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: بخش اول فاز سوم توسعه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی، شامل احداث دو پست اسکله و پسکرانه مرتبط، بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

الهیار با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع ۱۱ بندر بزرگ بازرگانی، از در دست انجام بودن طرح جامع ۲۵ بندر کوچک تجاری خبر داد و یادآور شد: طرح توسعه اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی به میزان صددرصد پیشرفت فیزیکی دارد که در مرحله تامین تجهیزات است.

اتمام طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر از اتمام طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر و شروع مطالعات طرح ویژه راهبردی جزایر خبر داد و افزود: در سال ۹۹، مصوبه مقررات‌زدایی تسهیل کسب و کار جهت تسریع در مراحل صدور مجوز سازه‌های دریایی، از مهم‌ترین اقدمات معاونت مهندسی قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری، ۲۶ پست اسکله شناور مسافری در استان‌های جنوبی احداث شد.

استقرار نظام مدیریت پروژه 

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر کمبود نیروی انسانی متخصص بخش فنی و مهندسی در بنادر، مشکل در تامین قطعات تولید خارجی ماشین‌آلات خاص و محدویت در تامین سیمان و مصالح سنگی را از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه دانست.

به گفته وی، تداوم استقرار نظام مدیریت پروژه و تاکید بر مدیریت هزینه؛ تکمیل پروژه‌های مرتبط با پایان دولت و تعریف و اجرای پروژه‌ها منطبق با طرح جامع مصوب، از مهم‌ترین راهبردهای سازمان بنادر در حوزه فنی و مهندسی محسوب می‌شود.