شناسهٔ خبر: 90947 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی خدمات نوروزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تاکید شد:

افزایش آمادگی برای خدمات‌رسانی به کاربران بخش حمل ونقل عمومی و جاده‌ها

مراسم در نشست هم اندیشی ستاد برنامه‌ریزی ارایه خدمات نوروزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بر ضرورت آمادگی بیش از پیش ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور و التزام جدی به دستور العمل‌های ستاد ملی مبازه با کرونا تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست که با حضور معاون وزیر و رئیس این سازمان، قائم مقام، اعضای هیات عامل، جمعی از مدیران ستادی و مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، بر ضرورت ارتقای آمادگی بخش اجرایی و عملیاتی و خدماتی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای ارایه خدمات مطللوب و مدیریت مناسب بحران‌های احتمالی ناشی از تغییرات شرایط جوی تاثیر گذار در جاده‌ها و پاسخگویی شفاف و سریع به خدمات و انتظارت مورد نیاز کاربران تاکید و راهکار های موثر بررسی شد. 

براساس این گزارش داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به بحران‌های اخیر ناشی از بارش‌ها در برخی از محورها و قدردانی از زحمات تلاشگران و همراهی خوب مردم در شبکه راه های کشور گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای وظایف خدماتی و امدادی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی دارد و با درک این شرایط باید تمام همکاران در تمام لحظه‌ها از آمادگی لازم برای خدمات رسانی مطلوب و مورد نیاز مردم برخودار باشند و لحظه‌ای نباید از شرایط کاری حاکم برفعالیت‌ها غفلت شود و باید از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای خدمات و مدیریت بحران‌ها استفاده شود. 

وی افزود: مردم وقتی نیاز به خدمات و امدادرسانی دارند، به طور یقین تمام همکاران به ویژه همکاران عملیاتی در بخش راهداری باید با مسولیت پذیری کامل اداری و فراتر از آن با لحاظ مسئولیت اجتماعی، بدون توجه به مرزبندی و تقسیمات جغرافیایی و سازمانی و صرفا با نگاه انسانی برای کمک به کاربران در جاده‌ها اقدام کنند. 

وی افزود: چه بسا ممکن است با یک اقدام ساده و کم هزینه به یک کاربر جاده‌ای نیازمند به امدادرسانی، از بحران بزرگ ناشی از توقف و زمین‌گیر شدن یک خوردو از فاجعه بزرگ جلوگیری شود، بنابراین اغلب مشکلات در سایه توجه و مسولیت‌پذیری اجتماعی به نحو مطلوب برطرف خواهد شد.

داریوش امانی تصریح کرد: در خصوص سفرها، مرجع تصمیم‌گیری، ستاد ملی مبارزه با کرونا است و ما موظف هستیم تمام دستور العمل‌های ابلاغ شده از سوی این ستاد را به بهترین وجه ممکن انجام دهیم، بنابراین دستور العمل‌ها و الزامات باید در همه ابعاد و فضاها و رویه‌های مرتبط با فعالیت‌های بخش حمل ونقل و راهداری با جدیت اجرا شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استفاده مدیران کل استان‌ها از ظرفیت‌های نهفته در استان برای ارتقای وضعیت نیروی انسانی و تغییر وضعیت استخدامی آن‌ها را یاد آور شد و تاکید کرد: در استان ظرفیت خوبی به نام مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که لازم است مدیران از این ظرفیت برای بهبود و تغییر وضعیت استخدامی راهداران و سایر زمینه استفاده کنند و بخشی از مشکلات نیروی وضعیت نامشخص شاغل موجود در راهداری را مرتفع کنند تا این همکاران تلاشگر با انگیزه بیشتر و بهتر و امنیت خاطر بالا، در خدمت‌رسانی به مردم و بخش اهتمام داشته باشند. 

امانی در بخشی از سخنان خود بر لزوم توجه و تمرکز بر ارزشیابی ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان‌ها و مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: بخش راهداری و حمل ونقل نیاز به تحرک و حضور موثر و پیش برنده برنامه‌ها و اهداف سازمانی دارد و بدون تردید، شناسایی و تقویت این افراد در گرو ارزشیابی‌ها و نتایج حاصل از آن است و افرادی که نتوانند در مسیر توسعه سازمان و ارتقای خدمت به مردم گام‌های محکم بر دارند، بدون هرگونه اغماض و مسامحه به ادامه همکاری با چنین افراد پایان داده خواهد شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این نشست، قائم مقام و اعضای هیات عامل، معاونین و جمعی از مدیران سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بررسی و آسیب شناسی برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در سنوات گذشته و تبیین دستورالعمل‌های صادر شده در بخش‌های یادشده برای خدمات نوروزی پیش رو، راهکارهای موثر برای خدمات‌رسانی نوروزی در بخش راهداری و حمل ونقل جاده‌ای را ارایه کردند.