شناسهٔ خبر: 90958 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

از سوی وزیر راه و شهرسازی انجام شد

بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان و ایستگاه راه‌آهن خاش/ برگزاری آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر از پروژه‌های باند دوم بزرگراه چابهار -ایرانشهر -خاش- زاهدان

بازدید وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان و ایستگاه راه‌آهن خاش، طی آیینی دستور آغاز عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر از پروژه‌های باند دوم بزرگراه چابهار - ایرانشهر - خاش- زاهدان را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان و ایستگاه راه آهن خاش بازدید کرد و طی آیینی دستور عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر از پروژه‌های باند دوم بزرگراه چابهار- ایرانشهر -خاش- زاهدان را صادر کرد.

اسلامی در این مراسم، با اشاره به اهتمام دولت دوازدهم  به ویژه آقای دکتر روحانی، رییس جمهوری کشور مبنی بر اولویت قرار دادن مناطق محروم جهت سازندگی و پیشرفت، تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان همواره در صدر اولویت‌ها قرار داشته است.

وی گفت: اکنون ساخت  ۸۳ کیلومتر بزرگراه در استان در دستور کار قرار دارد که امروز عملیات ساخت ۴۱ کیلومتر آن آغاز خواهد شد و به زودی ساخت ۴۲ کیلومتر دیگر آن نیز شروع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از مطالبات بر حق مردم استان، ساخت راه روستایی است که متاسفانه به دلیل پراکندگی روستاها در سیستان و بلوچستان و اینکه قانونگذار تکالیفی برای ما معین کرده، ما با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: ما طی توافقی که با مسوولان استانی داشتیم، قرار شد که ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان احداث شود که با توجه به اینکه مجموعه راه روستایی در سراسر کشور، ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، مشخص می‌شود که ظرفیت خوبی را به استان اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد: اصل مطلب مربوط به راه‌های شریانی است؛ چون با تکمیل و توسعه آن، اقتصاد استان شکوفا می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: اکنون با تصمیمی که گرفته شده و به تایید رییس جمهوری و هیات دولت نیز رسیده، استاندار سیستان و بلوچستان اختیار یافته تا بازارچه مرزی بین ایران و پاکستان راه‌اندازی کند.

وی افزود: تاکنون ۱۳ بازارچه مرزی با همت استاندار و طی تفاهم با کشور پاکستان در مرز ایجاد شده که این موضوع باعث رونق در منطقه خواهد شد.