شناسهٔ خبر: 90964 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امروز ۲۶ اسفند انجام شد

بهره‌برداری از بیمارستان سراوان با اعتبار ۱۱۳۴ میلیارد ریال/۷۰ بیمارستان در دولت تدبیر وامید احداث شد

بیمارستان با حضور وزیر راه و شهرسازی بیمارستانی ایرانمهر سراوان با اعتبار یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۶ اسفند، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در شهرستان سراوان، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان را که با اعتبار یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال ساخته شده است، افتتاح کرد.

در این مراسم که علی نبیان، مدیر عامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی به همراه استاندار و دیگر مقامات استان سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند، بیمارستان ایرانمهر سراوان که به بیمارستان بزرگ سراوان مشهور است در ۴ طبقه به همراه یک طبقه زیر زمین به بهره برداری رسید.

اسلامی در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم که با افتتاح این بیمارستان و با حضور پزشکان حاذق و کادر درمانی مجرب، نگرانی مردم سراوان نسبت به بیماری کم شود و این بیمارستان خدمات شایسته ای به مردم ارایه دهد.

وی با اشاره به توافقاتی که طی ایام  اخیر بین دولت ایران و دولت پاکستان انجام شده است، گفت: در هفته گذشته یک جلسه اختصاصی راجع به کمیسیون مشترک همکاری ایران و پاکستان تشکیل شد و از همه دستگاه ها برای حضور در این کمیسون دعوت به عمل آوردیم.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: طی توافقاتی که بین دو دولت انجام شد، پس از مدت ها، دومین مرز رسمی بین دو کشور تاسیس و گشوده شد و اکنون سومین مرز نیز به مرحله افتتاح رسیده است.

اسلامی با بیان اینکه ایجاد راه در استان سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه‌ای برای استان و کشور برخوردار است، افزود: راه‌های استان باید ترانزیت شوند، ضمن اینکه لازم به یادآوری است تمامی راه ‌هایی هم که ساخته می شوند، بر اساس نرخ روز، ارزش بسیار بالاتر از آنچه گفته می شود دارند.

وی از احداث بیش از ۷۰ بیمارستان بزرگ در کشور طی فعالیت ۸ ساله دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار کرد: در این دولت، هر سال حدود ۹ تا ۱۰ بیمارستان ساخته شده و جهت استفاده عموم مردم به بهره برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از تمامی دست اندرکارانی که در ساخت بیمارستان ایرانمهر سراوان فعالیت داشتند، قدردانی کرد.