شناسهٔ خبر: 90966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در شهرکرد خبر داد:

نیروهای یگان حفاظت از اراضی به عنوان ضابط قضایی معرفی می شوند

DM2A5247.1.jpg فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن از تعامل با دستگاه قضاء خبر داد و گفت: بر اساس نتایج نشست با معاونان قوه قضائیه، همکاران یگان حفاظت از اراضی به عنوان ضابط قضایی معرفی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، سرهنگ جواد خردمند در آیین معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی این استان اظهار داشت: ۱۸ هزار هکتار اراضی تحویل یگان حفاظت شده است و ۳۵ فرمانده یگان حفاظت، مسئولیت حراست از اراضی را برعهده دارند.

وی از شناسایی ۴۲ هزار متصرف اراضی دولتی در کشور طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: تعامل با دستگاه قضا و سرعت عمل باعث ارتقاء عملکرد و شکل گرفتن انقلابی در این حوزه شده است.

خردمند، هوشمندسازی نظارت بر اراضی را از دیگر اقدامات شکل گرفته در این حوزه دانست و گفت: با کمک فناوری نوین، تمامی اطلاعات ثبت و از راه دور نیز قابل رصد بوده و این اطلاعات در سامانه بانک مرکزی سازمان ملی هم ثبت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از شناسایی ۲۰۵ متصرف اراضی دولتی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: یگان حفاظت به خاطر حفظ و حراست از اراضی دولتی، مسئولیت مهمی را عهده دار است. حسین‌علی مقصودی با اشاره به ۲۸۰ فقره رفع تصرف فوری با متراژ ۳۷۷ هکتار از سال ۹۵ تاکنون در استان، افزود: همچنین در همین مدت ۶۹ مورد احکام قضایی در قالب ۱۷۲ هکتار اجرا شده است. وی ارزش ریالی موارد فوق را بیش از دوهزار و ۵۱۷ میلیارد ریال دانست.

در پایان این آیین از خدمات سرهنگ یزدانبخش رئیسان قدردانی و سرهنگ ایرج صفری به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.