شناسهٔ خبر: 90967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با ۲ هزار و ۸۷۷ فقره اجرای حکم صورت پذیرفت؛

رفع تصرف بیش از ۵ هزار هکتار اراضی دولتی در کشور

DM2A5331.1.jpg فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن از انجام ۲ هزار و ۸۷۷ فقره اجرای حکم در حوزه پیشگیری از تصرف زمین در کشور خبر داد و گفت: بر اساس این احکام، پنج هزار و ۲۴۳ هکتار زمین دولتی حفظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، سرهنگ جواد خردمند در سفر به چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین موارد تعرض و تصرف اراضی دولتی در استان تهران گزارش شده است که با ورود دادستان در بسیاری از موارد، زمین‌خواران ناکام ماندند، این در حالی است که کمترین میزان زمین‌خواری، تصرف و تعرض به زمین دولتی در چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس بیماری کرونا، پدیده زمین‌خواری نیز افزایش پیدا کرد اما با حضور مقتدرانه نیروهای یگان حفاظت، دادستان‌ها و دستگاه انتظامی این تصرفات رفع شد.

فرمانده یگاه حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: در مرحله تعرض نیز ۱۱ هزار و ۸۴ فقره حکم صادر شد که بر اساس آن همکاران یگان حفاظت از اراضی مانع زمین‌خواری ۶ هزار و ۶۶۳ هکتار از اراضی ملی شده اند.

خردمند با اعلام شماره تلفن ۱۶۶۵ خواستار همکاری مردم با این یگان در راستای مقابله با زمین‌خواری شد و گفت: بی‌شک تعامل مردم با یگان حفاظت می‌تواند در حفظ زمین‌های ملی و دولتی نقش موثری داشته باشد.

فرمانده یگاه حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری شرکت کرد.