شناسهٔ خبر: 90968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری ایرانشهر خبر داد؛

ارتقای ایمنی راهها با روش های زود بازده و کم هزینه

جلال الدین قادری.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به محدودیت‌ منابع اعتباری و مالی این اداره کل، با بکارگیری روش های زود بازده و کم هزینه نظیر خط کشی و نصب شیار لرزاننده با استفاده از توان اکیپ های امانی به دنبال ارتقای ایمنی راه های تحت پوشش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب سیستان و بلوچستان)، جلال الدین قادری در جلسه ستاد هماهنگی نوروزی اظهار داشت: تمام تلاش همکاران ما در این کل بر این است تا با فعالیت های جهادی از حداقل امکانات بیشترین بهره را حل مشکلات ترافیکی بکار گیرند.
وی تاکید کرد: از آنجایی که وجود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن دارد این اداره کل بنا دارد خط کشی مسیرها را علاوه بر مسیرهای اصلی در محورهای فرعی و روستایی با استفاده از توان اکیپ امانی اجرایی کند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از پیگیری تامین اعتبار احداث ساختمان ۲ پاسگاه پلیس راه در شهرستان های بمپور و چابهار خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده عملیات ساخت این ۲ پاسگاه سال آینده در جنوب استان در صورت تامین اعتبار آغاز خواهد شد.
قادری از افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط اتوبوس بین شهری در نوروز خبر داد و افزود: بر اساس شیوه نامه ابلاغی، به دلیل افزایش هزینه های مواد مصرفی و قطعات ناوگان مسافری و تردد یک سر خالی اتوبوس‌ها در ایام نوروز بر اساس تصویب شورای عالی ترابری نرخ بلیت این دسته از ناوگان حمل و نقل مسافری از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۲۰ فرودین ماه ۱۴۰۰ با ۲۰ درصد افزایش قیمت فروخته می‌شود.
وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در ایام نوروز همچنین طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسی جاده‌ای با هدف افزایش ایمنی سفر‌های ناوگان مورد توجه ویژه قرار داده است.