شناسهٔ خبر: 90985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح دومین مرکز معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای شهرستان زاهدان

مرکز معاینه فنی.JPG دومین مرکز معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای شهرستان زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاه ای استان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری سیستان و بلوچستان)، استاندار در این مراسم گفت: از آنجایی که در مرکز معاینات فنی مواردی همچون وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، مناسب بودن آج لاستیک‌ها و میزان آلایندگی هوا مورد بررسی قرار می گیرد در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

احمد علی موهبتی تاثیر زیست محیطی، اقتصادی و ایجاد اشتغال را از دیگر مزیت‌های راه اندازی مراکز معاینه فنی عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان تعداد این مراکز در استان افزایش یابد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاه ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مراکز معاینه فنی با هدف بالا بردن سطح ایمنی، كاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست فعالیت می کنند، اظهار داشت: این مرکز معاینه فنی با زیر بنای ۷۷۰۰ متر مربع با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال با حمایت این اداره کل و شرکت شهرک های صنعتی بدون دریافت تسهیلات بانکی احداث شده است.

ایوب کرد افزود: با راه اندازی این مرکز معاینه فنی زمینه اشتغال هشت نفر به طور مستقیم و ۳۰ نفر به طور غیر مستقیم در شهرستان زاهدان فراهم شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی تردد نقلیه سنگین و سبک كه فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است خاطر نشان کرد: با راه اندازی این مرکز، تعداد مراکز معاینه فنی فعال در حوزه نظارتی تحت پوشش این اداره کل به چهار مرکز در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش افزایش یافت.