شناسهٔ خبر: 90988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور افزایش ایمنی راه ها در نوروز :

۳۵۰ راهدار در جاده های مازندران مستقر می شوند

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجراي عمليات گسترده ايمن سازي در سطح محورهاي استان خبر داد و عنوان کرد : به منظور فرا رسيدن سال نو ، عمليات ايمن سازي محورهاي اين استان با شتابي مضاعف در دستور کار ۳۵۰ راهدارا پر تلاش این استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران )،  عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر ، راهداری را شغلی سخت و توام با ایثار و فداکاری دانست و اظهار داشت: راهداران در ارتقای ایمنی راه ها و حفظ جان مسافران نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد : راهداران همواره با عملکرد خود نشان داده اند با خدمت رسانی نقش موثری در تامین ایمنی و آسایش سفرهای هموطنان در طول راه‌های کشور داشته و در این مسیر حتی از بذل جان شیرین خود نیز دریغ نداشته اند.

مدير كل کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن برشمردن اقدامات وسيع اين اداره كل در زمينه ايمني محورهاي استان براي ايام سال نو تصريح کرد: : پاکسازی ضربتی حریم راه ها ، احيا و بازسازي علائم محورها بويژه در محورهاي مواصلاتي و راه هاي شرياني ، اجراي عمليات لكه گيري رويه هاي آسفالتي جهت  تسهيل در عبور و مرور ، آشكار سازي نقاط پرحادثه ، تسطیح و شانه سازي راه هاي اصلي و فرعي بويژه در نقاط كوهستاني پر تردد ، خط کشی ، تعمیر و  نگهداری روشنایی جاده ها بخشی از فعالیت های راهداری بوده که در آستانه سال جدید در دستور کار است. 

 نجفی در خصوص اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه حمل و نقل در ایام مذکور اظهار داشت : کنترل و نظارت مستمر از ناوگان حمل و نقل عمومی ، نظارت دقیق بر اجرای پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافری و باری ، بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی و نظارت بر فضای محیطی و روند کاری آنها نیز جز برنامه های کاری این اداره کل در ایام فصل بهار است.

 نجفی در مورد تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها جهت بهره برداری در این ایام گفت : ۲۲ راهدارخانه برای ارائه خدمات به هموطنان تجهیز و آماده‌سازی شده و ۳۵۰ راهدار برای نوروز امسال در آماه باش کامل به سر می‌برند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد:  هماهنگي و تعامل با پيمانكاران بخش خصوصي جهت استفاده از ظرفيت ماشين آلات آنها در مواقع بحران ( ريزش برداري ، رانش برداري ، سيل و.... ) برقراري عبور و مرور ايمن ، هماهنگي و تعامل با دستگاه هاي اجرايي (نيروي انتظامي و پليس راه ، هلال احمر ، اورژانس ، آتش نشاني و... ) جهت ارائه خدمات فوري و مطلوب و استفاده بهنيه كاربران از راه و همچنین طراحی و نصب بنرهای فرهنگی با مضامین آموزشی و هشداردهنده در سطح راه های ارتباطی نیز از دیگر برنامه های این اداره کل در آستانه سال جدید است.

نجفی ابراز اميدواري كرد : ان شاء الله در سال ۱۴۰۰ بتوانيم با همدلي و تعامل بيشتر و رعايت كليه مقررات و قوانين توسط رانندگان عزيز شاهد سالي بدون حوادث رانندگی در كشور و استان عزيزمان باشيم.