شناسهٔ خبر: 90990 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش بادهای شدید با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در تهران و ۲۱ استان کشور/پیش‌بینی خسارت به تاسیسات شهری و روستایی/احتمال طغیان رودخانه‌ها و سقوط بهمن در ارتفاعات ۴ استان/ هوای پایتخت گرم می‌شود

وزش باد فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۷ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۷ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای ۲۴ ساعت آینده برای بیشتر مناطق کشور به جز سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی و هرمزگان، بارش‌های پراکنده، پیش‌بینی شده است. البته در دامنه‌های البرز و مناطق غربی کشور در برخی از ساعات، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: فردا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور بارش‌های پراکنده ادامه دارد. ضمن آنکه از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه، سرعت وزش بادهای شدید به۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در استان‌هایی همچون آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مرکزی، همدان، قم، البرز، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، خراسان‌جنوبی، تهران، اصفهان، یزد، سمنان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، بوشهر، مازندران، گلستان، و قزوین این شرایط می‌تواند، سبب کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ها را موجب شود. همچنین احتمال بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در این مناطق پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: افزایش محسوس دما از امروز تا پنجشنبه در گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، و ارتفاعات البرز، سبب ذوب‌شدن برف می‌شود که باعث بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد شد. همچنین، احتمال وقوع بهمن و ریزش کوه نیز در این مناطق، پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از اواخر وقت امروز و فردا در نیمه‌شمالی خلیج‌فارس، در نواحی ساحلی استان‌های خوزستان و بوشهر، دریا مواج و متلاطم است و ارتفاع موج در این مناطق تا ۱.۵متر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال اختلال موقت در تردد دریایی و یا شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد که حتما همکاران به این نکته توجه داشته باشند.

وی گفت: تهران آسمانی ابری و بارش‌های پراکنده را دارد و بیشینه دما به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.