شناسهٔ خبر: 90994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات احداث مجتمع خدمات رفاهی دو منظوره در محورمواصلاتی زاهدان- میرجاوه آغاز شد

کلنگ زنی طرح.JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات احداث مجتمع خدمات رفاهی دو منظوره در کیلومتر ۱۸ محور زاهدان- میرجاوه با حضور استاندار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با بیان اینکه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب، دسترسی سریع کاربران جاده ای به خدمات مورد نیاز وکاهش میزان سوانح رانندگی و همچنین افزایش ضریب ایمنی جاده ها نقش بسزایی ایفا می کنند، افزود: این مجتمع خدمات رفاهی در زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون دریافت تسهیلات بانکی در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی تیرپارک، رستوران، سویت اقامتی، مسجد،رستوران و بازارچه عرضه محصولات سنتی، جایگاه سوخت و سی ان جی، استراحتگاه ویژه رانندگان ترانزیتی و تعمیرگاه را از جمله برخی امکانات پیش بینی شده در این مجتمع خدمات رفاهی عنوان کرد.

کرد از حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان جهت راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ مجتمع خدمات رفاهی در محدوده تحت پوشش این اداره کل مشغول فعالیت است و همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده هشت مجتمع خدمات رفاهی دیگر نیز با توجه به ضرورت تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که پایانه مرزی میرجاوه فرصت مطلوبی را برای رونق اقتصادی استان فراهم کرده است مقرر شده علاوه ۲ مجتمع خدمات رفاهی موجود، ۴ مجتمع دیگر نیز در این مسیر ترانزیتی احداث و به بهره برداری برسد.