شناسهٔ خبر: 91033 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ورود بخش دوم از تجهیزات تخلیه و بارگیری به بندر چابهار از سوی هندی ها/ ارزش تجهیزات وارداتی به ۱۶ میلیون دلار رسید/ تحقق ۱۹ درصدی وعده هندی ها با ورود این مرحله از تجهیزات به بندر چابهار

بندر چابهار مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود دومین محموله تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندر چابهار از سوی طرف هندی به این بندر خبر داد‌.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با تشریح جزئیات ورود دومین محموله تجهیزات بندری به چابهار از سوی هند، اعلام کرد: ورود این تجهیزات در راستای تعهدات قرارداد سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه گذار هندی در چابهار است که بخش دوم آن شامل دو دستگاه جرثقیل ساحلی ۱۰۰ تنی به ارزش ۷.۵ میلیون دلار است. این تجهیزات هیچگونه محدودیتی در تخلیه و بارگیری انوع کالاها ندارد.

وی افزود : دو جرثقیل ساحلی از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات بندری به شمار می‌روند، به این ترتیب ارزش تجهیزات وارداتی مرحله اول و دوم جمعا به ۱۶ میلیون دلار می رسد که تقریبا ۱۹ درصد از تعهدات هند در زمینه خرید تجهیزات در این بندر محقق شد‌.

وی با اشاره به اهمیت نقش فرامنطقه ای بندر چابهار، مجددا تاکید کرد، سرمایه گذاری یک کشور مانعی برای مشارکت سایر کشورها در طرحهای توسعه بندر چابهار نیست.

آقایی ادامه داد: بخش بعدی تجهیزات در سال ۱۴۰۰ وارد بندر چابهار می شوند.