شناسهٔ خبر: 91037 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل هوایی در هفته‌ای که گذشت

انتشار گزارش بررسی سانحه هواپيمای اوکراينی/ شناسایی تخلفات برخی از شرکت‌های هواپیمایی با هدف رفاه حداکثری مسافران پروازی/ پایبندی انجمن ایرلاین‌های کشور به تعهدات داده شده به وزیر راه و شهرسازی/ آمادگی وزارت راه و شهرسازی جهت ارائه خدمات در ایام نوروز

چند نما از هواپيمای ايرباس A۳۲۱ شركت هواپيمايی ايران اير هما اهم اخبار در حوزه حمل و نقل هوایی در هفته ای که گذشت را می توان انتشار گزارش بررسی سانحه هواپيمای اوکراينی دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته آخر اسفند در حوزه حمل و نقل هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است.

رئیس انجمن ایرلاین‌‌ها از پایبندی ایرلاین‌های کشور به تعهدات داده شده به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم افزایش نرخ بلیت طی ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد که بعد از نوروز، نرخ بلیت‌ها به نسبت تغییر قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل از کنترل مستمر رعايت دقيق دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در ستاد و تمام فرودگاه‌های تحت مالکيت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران خبر داد.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور با اشاره به اینکه طی نوروز تمامی پروازها برقرار خواهند بود، افزود: ایرلاین‌ها تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را به دقت رعایت خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی وزارت راه و شهرسازی جهت ارایه خدمات در ایام نوروز خبر داد و از مردم نیز درخواست کرد که طی نوروز از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علی رغم برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در پروازهای نوروزی، احتمال اعمال محدودیت‌های پروازی مطابق با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.

مديرکل ارتباطات و ناوبری هوايی از انجام موفق دومين Downtime مرکز کنترل فضای کشور بدون بروز کوچکترين وقفه در ارايه سرويس های ارتباطی خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه‌ عمرانی، ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی وارد استان سیستان و بلوچستان شد و در فرودگاه زاهدان مورد استقبال رسمی از سوی مقامات و مسوولان این استان قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی از اعمال محدودیت بر شرایط پروازهای عراق خبر داد و تأکید کرد که دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان به قوت خود باقی هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پیرو اطلاعیه روز گذشته این سازمان ، الزامات جدید برقراری پرواز از مبدا و مقصد کشور عراق را اعلام کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علی رغم برنامه ریزی های صورت گرفته در پروازهای نوروزی، احتمال اعمال محدودیت های پروازی مطابق با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.

سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری از اخطار مجدد اين سازمان به شرکت هواپيمايی تابان به دليل عدم رعايت مقررات ابلاغی مقابله با شيوع ويروس کرونا خبرداد.

رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با بيان اينکه ايران حدود ۵۲ درصد از درآمد پروازهاي عبوري و خدمات ناوبري هوايي را در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ از دست داده، رتبه ايران در جهان را از نظر ميزان درآمدهاي خدمات ناوبري هوايي، ۲۸ اعلام کرد.

در نخستین گام از اجرای برنامه ملی تسهیلات حمل و نقل با محوریت ارزیابی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، فرودگاه بندرعباس مورد ارزیابی جدی نمایندگان دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی در ۶ حوزه قرار گرفت.

شرکت هواپيمايی پارس پرواز های عملياتی خود را رسما آغاز کرد.

مديرکل کنترل ترافيک هوايی از تمديد گواهينامه ISO۹۰۰۱ اداره اطلاعات هوانوردی به دنبال کسب امتياز عالی اين اداره در مميزی انجام شده خبر داد.

سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ادای احترام به شهدای سانحه هواپیمایی اکراین و ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار این عزیزان، گزارش بررسی سانحه هواپیمای اکراینی را برابر استاندارهای بین المللی در تارنمای عمومی این سازمان منتشر کرد.

در گام دوم از ارزیابی زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در قالب بازدیدهای نوروزی، فرودگاه‌های شیراز و مشهد طی دو روز در شش حوزه زیرساختی ترمینالی و فرودگاهی مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.