شناسهٔ خبر: 91047 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده در غرب، شمال‌غرب و مناطق مرتفع البرز/ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه به کشور/آب‌های جنوب ایران مواج و متلاطم است

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت جوی کشور برای آخرین روز اسفند از بارش پراکنده در غرب، شمال‌غرب و مناطق مرتفع البرز خبر داد.

فریبا گو‌درزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسای، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۰ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران، وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی شده است. همچنین برای استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان نیز وزش باد و بارش‌های خفیف رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: در اولین روز بهار، بارش‌های پراکنده برای خراسان جنوبی،سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، شمال‌غرب،غرب و ارتفاعات البرز، پیش‌بینی شده است. روز دوشنبه در ارتفاعات شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر و نوار شرقی بارش‌های پراکنده تداوم خواهد داشت.

وی افزود: از بعداز ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که علاوه بر شمال‌غرب، بخش‌هایی از غرب کشور را نیز در برمی‌گیرد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز در شمال‌شرق،شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور، وزش بادهای نسبتا شدید را داریم. از امروز تا روز دوشنبه، آب‌های جنوب کشور، به سبب وزش بادهای شدید، مواج و متلاطم است.

وی توضیح داد: تهران نیز امروز آسمانی صاف تا کمی ابری را دارد که در برخی از ساعت‌ها وزش باد، پیش‌بینی شده است. ۱۹درجه سانتیگراد نیز بیشینه دمای امروز تهران است.