شناسهٔ خبر: 91051 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در پیام نوروزی وزیر راه و شهرسازی به مناسبت آغاز سال جدید تاکید شد

تداوم گسترده تر فعالیت ها در سال ۱۴۰۰ برای ادامه "جهش تولید، پشتیبانی و رفع موانع"

وزیر نوروز وزیر راه و شهرسازی در پیامی ضمن تبریک نوروز ۱۴۰۰ به همه هموطنان، بر روی کار به شکل گسترده‌تر در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به سال " تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ و آغاز سال جدید را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَال

ضمن عرض تبریک و تهنیت بابت فرا رسیدن نوروز باستانی به مردم عزیز و شریف ایران، سالی که گذشت، سالی پر از زحمت و در عین حال پرتلاش برای همه هموطنان عزیزمان بود.

از همین روی خدا را شاکر هستیم که در شرایط تجربه بحران و فشار حداکثری تحریم، توانستیم در کنار شرایط بحرانی که ویروس کرونا برای ملت ایران و جهان به وجود آورده بود، سالی پرنتیجه  و اثربخش را تجربه کنیم.

با لطف خداوند ایران اسلامی مثل خیلی از کشورها دچار بحران اقتصادی و رکود نشد و با همه زحمت‌هایی که شرایط اقتصادی برای مردم ایجاد کرد، نه تنها تولیدو پیشرفت در کشور هرگز متوقف نشد بلکه بالاترین توسعه و دستاوردها در زیرساخت‌ها را در سالی که گذشت تجربه کردیم.

در سال ۹۹ که مقام معظم رهبری آن را سال "جهش تولید" نامگذاری فرمودند، این توفیق را داشتیم که با شتاب بسیار بالاتر و اقدامات گسترده‌تر در همه حوزه‌های مسئولیتی وزارت راه و شهرسازی، شاهد به ثمر نشستن پروژه‌های بزرگی باشیم. در این زمینه پیشرفت‌های حاصل شده در برخی پروژه‌ها یک رکورد بود که از جمله آن می توان به پروژه آزادراه غدیر اشاره داشت.  

بدون شک این فرآیند پایه گذاری شده و رویه و رویکرد پرقدرت در سال ۱۴۰۰ که بازهم مقام معظم رهبری در این سال بر روی ادامه جهش تولید برای شکوفایی اقتصادی تاکید فرمودند، برای پشتیبانی از تولید و رفع موانع به شکل گسترده تر کار را برای تحقق "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" ادامه خواهیم داد.

ان شاء ا... با استعانت از یاری خداوند متعال و همکاری همه جانبه همه همکاران و شرکت ها و موسساتی که در این فرآیندها وظیفه‌مند هستند و نقش برعهده دارند، با گره گشایی، راه گشایی و گسترش فعالیت‌ها سال متفاوتی در این سال که در آستانه قرن پانزدهم است رقم بزنیم تا در این مسیر دستاوردهایی که در بالا بردن کیفیت زندگی هموطنان اثربخش است را تقدیم مردم عزیز و شریف ایران کنیم.

این جریان سازندگی و پیشرفت به امید خداوند در سال ۱۴۰۰ قوی‌تر برقرار و ادامه خواهد داشت و در این راستا افتخار می‌کنیم که توانستیم گامی در جهت کسب رضایت حداکثری مردم عزیز که همانا رضایت خداوند متعال است، برداریم.  

باعث خوشحالی است که در سال ۱۳۹۹ توانستیم برای آن دغدغه‌ای که به عنوان مسکن برای مردم وجود داشت در قالب طرحی که ارائه شد و ثبت نام گسترده‌ای که انجام گرفت پاسخی روشن و واقعی بدهیم. طرحی که خیلی از مردم عزیز کشورمان که بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر هستند تکلیف واضح و روشنی پیا کرده و امیدواری به خانه دار شدن شان به شکل مشخص محقق و برنامه کاری آنها در دست اجرا قرار گرفته است.

همچنین در مورد موضوع مربوط به مستاجرین عزیز توفیق داشتیم که در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار در کشور تمهیداتی را تحت عنوان کمک ودیعه مسکن در نظر بگیریم  که با فراهم شدن شرایط آن،  توانست خدمتی ناقابل برای التیام بخشی به زحمت و سختی مستاجرین باشد

امیدوارم سال ۱۴۰۰، سالی میمون و مبارک همراه با خیر و برکت و سراسر سلامتی برای همه هموطنان و خانواده محترم‌شان باشد.