به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در آستانه نوروز ۱۴۰۰ به اتفاق هیات همراه از پایانه مسافربری جنوب تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای به مردم قرار گرفت .
داریوش امانی در این بازدید اظهارداشت: وضعیت سلامتی مسافر و بهداشت دراتوبوس ها در پایانه و در طول مسیر مورد بررسی قرار می گیرند تا پروتکلهای بهداشتی رعایت شده و مسافر بیمار نیز از ناوگان استفاده نکنند.
امانی همچنین بیان کرد: اتوبوسها تنها از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای مسافرگیری استفاده میکنند و در هر ردیف تنها دو نفر مسافر قرار میگیرد. این برنامه ریزی جهت حفظ سلامت مسافرانی است که مجبور به سفر هستند.
وی بر مستندسازی و نظارت بر حسن اجرای آییننامهها، شیوه نامه ها و دستورالعمل های تدوین شده در راستای تسریع در روند امورات به خصوص آشنایی عموم مردم بر نحوه عملکرد ناوگان و رانندگان به رؤسای پایانه ها تاکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت خدمات دهی به عموم مردم از تمام فرصت ها استفاده می کند، تصریح کرد: با استقرار شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات در کلیه پایانه ها مسافران میتوانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی اعلام کنند و به صورت آنلاین به تخلف گزارش شده اشاره رسیدگی و با افراد خاطی برخورد می شود .
امانی با تقدیر از تلاش ها و همکاری های انجمن های صنفی حمل و نقل جاده ای افزود: در طول یک سال گذشته و به دنبال شیوع ویروس کرونا ، خسارت های زیادی به ناوگان حمل و نقل جاده ای به خصوص در حوزه مسافر وارد شد اما با وجود همه این دشواری ها تلاش انجمن های صنفی این حوزه قابل تقدیر بود.
گفتنی است دراین بازدید، محسن حاج اسماعیلی مدیر کل دفتر ریاست، بابک طالبی معاون حمل و نقل سازمان، داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر، منصور فخاران مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی ، رئیس سازمان را همراهی میکردند.